Aviseringar
Rensa alla

Simma på morgonen!


aroon:

Man ska äta efter inte före,

Sluta snacka skit.


   
SvaraCitera

Zaew:

Sluta snacka skit.

Om han äter innan han delar ut tidningarna (2-4 timmar före träningen) för att fylla på glykogen så bör han bara äta ett mindre mål för att få upp blodsokret om det behövs innan träningen, däremot efter bör han äta ett riktigt mål direkt efter.

Du får gärna bidra med nått vettigt i stället för att bara säga att jag snackar skit.. jag vet hyfsat bra vad det är jag snackar om[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Edit: http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/0/42B75E6724F29F13C1256FCE... $FILE/simning.pdf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simning bygger inte speciellt mkt muskler kan jag tillägga. Men det är bra uthållighetsträning.

Du äter "vanlig mat" eller möjligtvis något mellanmål innan du skall äta, någon timme innan, minst.


   
SvaraCitera

aroon:

Om han äter innan han delar ut tidningarna (2-4 timmar före träningen) för att fylla på glykogen så bör han bara äta ett mindre mål för att få upp blodsokret om det behövs innan träningen, däremot efter bör han äta ett riktigt mål direkt efter.

ett mindre mål 2 - 4 timmar innan? Då dör man ju av svält typ. jag skulle fan käkat en pizza minst.


   
SvaraCitera

loffapoffa:

ett mindre mål 2 - 4 timmar innan? Då dör man ju av svält typ. jag skulle fan käkat en pizza minst.

Ett riktigt mål 2-4 timmar innan, sen alternativt ett extra minimål innan, men jag föreslog att man skippar det eftersom det är måltiden efter som är viktigast.


   
SvaraCitera

aroon:

Ett riktigt mål 2-4 timmar innan, sen alternativt ett extra minimål innan, men jag föreslog att man skippar det eftersom det är måltiden efter som är viktigas

Jaha ja okej. Jo det kanske den är viktigare men man måste endå äta bra 24/7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag rekomenderar att du på något sätt försöker lära dig en ordentlig simstil redan från början. Det håller inte att simma "tantsim" med huvudet ovanför vattnet om man vill träna genom att simma och inte vill ha nackspärr.

sculptura:

Simning bygger inte speciellt mkt muskler kan jag tillägga. Men det är bra uthållighetsträning.

Man kan sprinta? Om man redan har en bra simstil dvs.


   
SvaraCitera

aroon:

Om han äter innan han delar ut tidningarna (2-4 timmar före träningen) för att fylla på glykogen så bör han bara äta ett mindre mål för att få upp blodsokret om det behövs innan träningen, däremot efter bör han äta ett riktigt mål direkt efter.

men nu var det ju inte riktigt det du skrev. du skrev att man inte skulle äta innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera