Aviseringar
Rensa alla

Simmärken


Zandra_K:

Visst det in gick ju, men mamma höll mej och brorsan mycket hemma dessa dar.

störd mamma [tard] varför ville hon inte att du skulle kunna simma då[shake]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Men som sagt beter dej som en normal människa och ta bort dina x från namnet, det är bara löjligt!

Hur är det överhuvudtaget relevant? Jisses, man tycker att folk borde hålla sig till ämnet i sina egna trådar. [no-no]

Zandra_K:

Jag gör vel för gud skulle vad jag vill med min tid? Jag har inte bett dej vara med!

Jag kommer endast med råd då jag personligen tror att en anpassad kurs om livräddning FÖR VUXNA passar dina syften bättre än simmärken.

Är det någon som ska bete sig normalt och sansa sig lite är det väl du.
Det är ytterst oartigt att skälla på folk som kommer med råd som du själv bett om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag kommer endast med råd då jag personligen tror att en anpassad kurs om livräddning FÖR VUXNA passar dina syften bättre än simmärken.

Är det någon som ska bete sig normalt och sansa sig lite är det väl du.
Det är ytterst oartigt att skälla på folk som kommer med råd som du själv bett om.

Men det har ju inget med tråden att göra det heller för det jag ville ha råd om var om simmärken och inget annat så jag skiter helt i dina råd! [no-no]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Men det har ju inget med tråden att göra det heller för det jag ville ha råd om var om simmärken och inget annat så jag skiter helt i dina råd! [no-no]

Simmärken som du vill ta för att lära dig livräddning, alltså har det visst med tråden att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Simmärken som du vill ta för att lära dig livräddning, alltså har det visst med tråden att göra.

Sen vill jag inte bara gå en kurs som typ är klar efter två gånger, jag vill åter igen (om du läst allt hade du sett det) något att göra på fritiden, inte bara en helg. Man har ju mer fritid än bara än helg i sitt liv!

Och nej ditt är så långsökt till tråden så nej det hör inte ens in här. Jag frågade om märken inga kurser![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_ftw:

störd mamma varför ville hon inte att du skulle kunna simma då

Jag vet ej, som sagt hon är totalt blåst!


   
SvaraCitera

Hej du behöver inte vara med i nån klubb eller så för att ta simmärken, det är bara att fråga personalen i simhallen, när man tar vissa märken vill dom kontrollera att du gör det som krävs för märket.

Beroende på hur bra du är kan du börja på olika ställen, jag tycker du ska börja med Järnmärket och sedan gå uppåt tills du klarat Kandidatmärket (det 4 märket i guldfärg). Efter det kan du ta lite livräddningsmärken. Och efter det kan du börja med Magistermärkena. Dom har säkert flera tips på simhallen då jag ser att det kommit lite nya märken sen sist jag var där, försök lära dig lite andra simsätt och sånt.

Du kan se vad man ska göra och vad de kostar på denna sida:
http://www.simforbundet.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE=101465
http://www.simforbundet.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE=207673


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

Text

Tack så jätte mycket! [y]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Jag vet ej, som sagt hon är totalt blåst!

Går tydligen i arv [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havresnorren:

Går tydligen i arv

Och vad menar du med det? Är det fel att vilja göra något med sin lediga tid? Sällan att jag är lika blåst som henne, jag sätter in folk i skulder och slår ej barn heller! Så ta reda på fakta innan du säger något!


   
SvaraCitera

Zandra_K:

jag är lika blåst som henne,

[y]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

jag är lika blåst som henne

Zandra_K:

jag sätter in folk i skulder

Fan du är GRYM!


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Och nej ditt är så långsökt till tråden så nej det hör inte ens in här. Jag frågade om märken inga kurser![no-no]

Det är väl inte alls speciellt långsökt.
Tror fortfarande en riktig kurs för det är bättre, om du dessutom vill ha något att göra på fritiden kan du ju bara simma, du behöver ju inte ta märken för det.


   
SvaraCitera

simborgarmärket?


   
SvaraCitera