Aviseringar
Rensa alla

sims 3 - göra egen stad/kvarter


Ämnesstartare

På sims 2 kunde man skapa hur många kvarter som helst typ, men nu på sims 3 verkar det inte funka? Någon som vet något? Jag blir galen, finns bara ett överproppad kvarter med 20 miljoner träd och hus och fula familjer [sad]

Någon sims3-nörd som vet hur det där fungerar?


   
Citera
Ämnesstartare

Gå in i stadsläget och RASERA alla hus du inte tycker om. Sen är det bara att antingen bygga ett nytt hus från stadsläget eller att köpa tomten med en familj. Det finns jättemånga lediga tomter, ju.


   
SvaraCitera

En annan fråga nu när vi ändå är inne på The Sims 3 [ops]

Är det bara för mig som man inte kan styra skärmen med musen ?
Alltså att man måste använda piltangenterna för att förflytta skärmen liksom.. . Det är inte alls kul att spela när det är såhär 🙁

Plz help [cry][cry]


   
SvaraCitera

berfin:

Är det bara för mig som man inte kan styra skärmen med musen ?
Alltså att man måste använda piltangenterna för att förflytta skärmen liksom.. . Det är inte alls kul att spela när det är såhär 🙁

Det går att ändra detta på spelets alternativ/inställningar. Alltså den där menyn där det finns att välja "Spara", "Avsluta" o.s.v. så finns även att välja "Alternativ". Välj Alternativ, sedan Spelalternativ och då borde du hitta det.


   
SvaraCitera

Tack så mycket !! 🙂 Nu är det ända som suger med spelet att det går så långsamt .. Orka sitta i fem minuter och kolla när dom sover [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Gå in i stadsläget och RASERA alla hus du inte tycker om

jo har gjort det nu, men det går alltså inte att göra ett helt nytt kvarter? [sad]


   
SvaraCitera

berfin:

Är det bara för mig som man inte kan styra skärmen med musen ?

ska ju gå om man högerklickar?

någon som vet hur jag gifter bort mina jävla simmar, blir ju deprimerad över att de aldrig gifter sig! [cry]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ska ju gå om man högerklickar?

Japp, men det suger [wink]

Jag har också problem med att gifta bort dom.. Känns som dom var mer sociala i the sims 2 [shake][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berfin:

Jag har också problem med att gifta bort dom.. Känns som dom var mer sociala i the sims 2 [shake][tard]

Hade jag med, men sen gick jag på en dejt och nötte SATAN, tills den andra simmen tyckte "klaras sim is irresistible", då kunde jag minsann fria.


   
SvaraCitera

Eller hur, man kan typ inte skapa nya kvarter :/ Jag fattar inte ens hur man sätter ut hus -.-


   
SvaraCitera

berfin:

Är det bara för mig som man inte kan styra skärmen med musen ?

Finns att ställa in bland inställningarna. Tror det heter "Kantbläddring" eller något sådant.


   
SvaraCitera

berfin:

Jag har också problem med att gifta bort dom.. Känns som dom var mer sociala i the sims 2 [shake][tard]

mina simmar har för fan barn ihop å det står ändå bara att de är "bästa vänner" [mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

haha dagens moderna spel


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

mina simmar har för fan barn ihop å det står ändå bara att de är "bästa vänner"

Lmao, det där är ganska komiskt XD


   
SvaraCitera

kennyman:

På sims 2 kunde man skapa hur många kvarter som helst typ, men nu på sims 3 verkar det inte funka?

Nej du kan inte skapa ett kvarter som i The sims2. men som någon sa, om du har nån familj du inte vill ha så kan du flytta ut dem, alternativt rivhela tomten, och om du är trött på "sunset staden" om du registrerar spelet så får man tydligen en helt ny stad, gratis.

berfin:

Orka sitta i fem minuter och kolla när dom sover

du har antagligen låg FPS när du snabbspolar. för mig tar det verkligen inte 5 min. ligger på stadiga 100-40 fps när jag spelar.

Quendy:

Jag fattar inte ens hur man sätter ut hus -.-

sätta ut färdiga hus går. i "ändra stad" läget, men därimot så finns det bara X antal tomter, men som tidigare, du kan ju riva alla hus du inte vill ha.

Blivande_japan:

mina simmar har för fan barn ihop å det står ändå bara att de är "bästa vänner

"föreslå att bli ihop" testat?


   
SvaraCitera