Aviseringar
Rensa alla

Sionismens inflytande! – ett tabulagt ämne


Ämnesstartare

Hivkanin_med_AK47:

Jo det skulle jag kunna. Polisstat betyder inte automatisk arrestering.

Nej, det betyder ett ofritt samhälle där man inte kan säga vad man vill utan att råka illa ut. Det kan du i Sverige (med undantag för grova kränkningar av andra människor)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att säga att judarna är överrepresenterade i maktens korridorer är som att säga att vita är det.
Det enkla svaret är:
"Må så vara, men alla judar/vita tänker inte likadant och är inte del i en enorm konspiration."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glöm inte bort att världsbanken är en jävla synagoga också


   
SvaraCitera

wikip_zozzoz:

Ren skitig antisemitisk propaganda (Du röstade på detta alternativ)

wikip_zozzoz:

I tidskriften Vanity Fairs årliga lista över världens 100 mäktigaste individer är inte mindre än 51 judar! – en siffra som visar på en oproportionellt stor makt bland judar i jämförelse till dess antal.

Kanske finns en anledning till att det just är så? Judarna har förtrycks genom hela historien, och när de väl visar vad de går för ska man trycka ner dem och kasta ur sig massa paranoid kospirationssmörja. Jisses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jarkad:

Kanske finns en anledning till att det just är så? Judarna har förtrycks genom hela historien, och när de väl visar vad de går för ska man trycka ner dem och kasta ur sig massa paranoid kospirationssmörja. Jisses.

En annan intressant sak är att hur har man i det här fallet definierat jude? är det:
1. En person med två judiska föräldrar som identifierar sig med den judiska kulturen och tillhör judendomen
eller:
2. En person vars farfarsfar är jude men aldrig varit i israel och inte tillhör judendomen
eller något däremellan, och isåfall vart?
Det kan ju vara ganska avgörande för proportionerna. Nog ganska många som är åttondels- eller sextondelsjudar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jarkad:

Kanske finns en anledning till att det just är så? Judarna har förtrycks genom hela historien, och när de väl visar vad de går för ska man trycka ner dem och kasta ur sig massa paranoid kospirationssmörja. Jisses.

Men snälla, du förstår ju inte vad det handlar om. Det handlar om ett sionistiskt inflytande! - ett sådant kan man inte förneka existensen av. Och jag tycker själv att det är helt uppenbart att det finns sionism och personer som jobbar för sionistiska syften. Det är inte heller någonting fel med det. Det blir fel! - när detta inflytande blir så stort att man kränker andras yttrandefrihet, och stärker sin egen maktposition av oacceptabla medel. Det handlar inte om judiskheten, vilket jag försöket förklara i början av texten, utan om sionismen. Att den sedan är vanlig bland judar är ju bara självklart, helt förståeligt också.

Och vilken smörja du slänger ur dig om konspirationsteorier, har du ens läst texten?!! Jag skriver att sntisemitiska ZOG-teoretiker är paranoida judehatare som borde hålla käft. Vet du varför jag skrev så, jo för att ZOG-teoretiker drar judenheten över kam istället för sionismen. Får man inte ifrågasätta sionismen?? Får man inte vara pro-palestinsk i Israel-Palestinakonflikten? Idiot!

Och ja, det har begåtts en massa brott mot det judiska folket. Men nu är det DU som drar alla över en kam, och säger att man ska behandla sionismen därefter. Och givetvis är Förintelsen ettt brott mot mänskligheten, och det är ingen som försöker sopa detta faktum under mattan. Men en sak borde du fatta: Det är farligt att göra en "men tänk på vad som hände på 40-talet"-mentalitet till officiell världspolicy. Jag skrev i inlägget:

Grundandet av Israel 47-48 innebar etnisk rensning då man fördrev hundratusentals icke-judar ut ur Israel. Under första intifadan utrustade man den Israeliska krigsmakten med batonger för att bryta ben på de palestinska protestanterna. Rädda barnen uppskattade att ca 25 000 palestinier sökte sjukhusvård för dessa slagskador, och att ca 30 procent av dessa var under tio år gamla.

Ja, men det är klart. Givetvis ska man inte få ifrågasätta detta, för det vore som att "trycka ner judarna". Tänk om! - för du har inte förståt syftet med mitt inlägg. /wik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Givetvis ska man få diskutera och påstå vad man vill i ett demokratiskt samhälle. Dock så är konspirationsteorier om en sionistisk kartell, nynazistisk/vänsterextrem smörja.

1. Jag pratar inte om någon konspiration. Jag pratar om ett inflytande. Att detta inflytande existerar förnekar få, läs artikeln jag länkade till och se youtube-klippet.
2. Det jag nu gör är att ifrågasätta detta stora inflytande. Ifall man verkligen bör ställa sig bakom detta, utan frågor eller tankar.
/wik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet att det du själv beskriver om sionism är just vad ZOG handlar om, lite lustigt att du motsäger dig det i samma text. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Jag pratar inte om någon konspiration. Jag pratar om ett inflytande. Att detta inflytande existerar förnekar få, läs artikeln jag länkade till och se youtube-klippet.

Allt snack om någon sionistisk kartell gjord för att förtrycka andra osv, är gammal konspirationsteoretisk smörja.

wikip_zozzoz:

Det jag nu gör är att ifrågasätta detta stora inflytande. Ifall man verkligen bör ställa sig bakom detta, utan frågor eller tankar.

Än sen om det är judar, israeliska nationalister eller vad som helst som ligger bakom många stora, amerikanska företag osv. Jag ser inget med det som är värt att ifrågasätta. Judarna är helt enkelt kända för sin företagsamhet.

wikip_zozzoz:

Grundandet av Israel 47-48 innebar etnisk rensning då man fördrev hundratusentals icke-judar ut ur Israel.

Lite lustigt då det var arabernas förenade armé som var orsaken till massflykten av araber från israel. Ska vi kanske ta upp en eventuell islamsk kartell också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krossa sionismen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodsband:

Du vet att det du själv beskriver om sionism är just vad ZOG handlar om, lite lustigt att du motsäger dig det i samma text.

Nepp, fel. ZOG-teoretiker menar att det finns en judisk världskonspiration som jobbar enhetligt för gemensamma mål, även om så på icke-judars bekostnad. Där kan vi prata om antisemitism då man menar att "judarna" som "ras" ingår i denna konspiration, och att de av naturen är lagda så.

Jag talar inte om det. Jag menar att det finns en stark sionistisk makt! - som ja, utgörs av den starka judiska lobbyn i USA bland annat. Det är inte samma sak som ZOG. Jag ställer mig kritisk till en organisation, en lobby med pro-sionistiska mål! Sen att denna lobby är representerad av många judiska organisationer. Det är fakta. Jag kritiserar inget folk som ZOG-teorin gör, jag kritiserar organisationen. Du måste kunna skilja på dessa två. Men du kanske tycker att man ska undvika att kritisera lobbyn ENDAST eftersom den utgörs av många judiska organisationer?
Man ska alltså ignorera Campus Watch-sidan för allt annat vore ZOG-teorier? Du förvånar mig verkligen ifall du inte förstår skillnaden.

/wik


   
SvaraCitera

Stringburka:

1. En person med två judiska föräldrar som identifierar sig med den judiska kulturen och tillhör judendomen
eller:
2. En person vars farfarsfar är jude men aldrig varit i israel och inte tillhör judendomen
eller något däremellan, och isåfall vart?

Kan vara en blandning?

Jag är inte särskilt mycket jude, men hade jag verkligen känt en stark tillhörighet till den judiska kulturen skulle jag nog sett mig som jude, trots att jag "biologiskt" är ganska avlägset jude.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jarkad:

Kan vara en blandning?

Absolut. Vad jag menade var att jag undrade hur de hade klassificerat judar och ickejudar när de fick siffran 51%. Definierar man det tillräckligt hårt (typ i åtta led, som Hitler ska ha gjort) så är det ju klart att det finns en jävla massa judar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Nepp, fel. ZOG-teoretiker menar att det finns en judisk världskonspiration som jobbar enhetligt för gemensamma mål, även om så på icke-judars bekostnad. Där kan vi prata om antisemitism då man menar att "judarna" som "ras" ingår i denna konspiration, och att de av naturen är lagda så.

Jag talar inte om det. Jag menar att det finns en stark sionistisk makt! - som ja, utgörs av den starka judiska lobbyn i USA bland annat. Det är inte samma sak som ZOG. Jag ställer mig kritisk till en organisation, en lobby med pro-sionistiska mål! Sen att denna lobby är representerad av många judiska organisationer. Det är fakta. Jag kritiserar inget folk som ZOG-teorin gör, jag kritiserar organisationen. Du måste kunna skilja på dessa två. Men du kanske tycker att man ska undvika att kritisera lobbyn ENDAST eftersom den utgörs av många judiska organisationer?
Man ska alltså ignorera Campus Watch-sidan för allt annat vore ZOG-teorier? Du förvånar mig verkligen ifall du inte förstår skillnaden.

Vet du ens vad ZOG betyder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Judarna följer gamla testamentet, det kanske kan vara en förklaring till deras beteende?


   
SvaraCitera