Aviseringar
Rensa alla

Sitter o syr knapphål


Paseo
Ämnesstartare

o det e bland det tråkigaste jag vet. mmmm hatar att sy för hand mina symaskiner kan inte sy knapphål en e typ 100 år gammal å en e en mini bärbar för snabba lagningar

jag har hamnat i skiten som vanligt pga lovade att sy en hemmaklänning åt en kompis å lovade att den skulle va klar imorgon

fast ah nu har jag bara knappar å knapphål kvar

mmm iaf jag vill att ni ska underhålla mig med vitsar, roliga videos, gifflar å annat kul medan jag syr dessa jädra knapphål


   
Citera
Ämnesetiketter
Paseo
Ämnesstartare

de e kul att sy när man kör gasen i botten å syr nåt riktigt fint
nu syr jag en hemmaklänning av ett gräsligt fult tyg
fast det va ganska kul också iofs när jag va på symaskinsstadiet me den
halsringningen va dock ett helvete pga skulle va snäll å lägga till en spetskant men mmmm jaja det blev fint tillslut iaf


   
SvaraCitera

sy en klänning åt mig meeed [blush]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

isola:

sy en klänning åt mig meeed [blush]

ah visst varsågod


   
SvaraCitera

Paseo:

ah visst varsågod

åh snell
vill se klänningar du sytt!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

blev inga knapphål blev ångest å bajsgråt istället ååhhh är så trött på att från alla håll ba höra massa krav gör de gör de gör de gör de min hjärna sprängs
isabelle du måste träna körkortsteorin isabelle du måste fixa så du får ut skolan isabelle du måste söka jobb isabelle du måste ringa dit isabelle du måste sortera i förrådet isabelle skicka in projektrapporten nununununununununununu

folk måste förstå att jag kan inte göra allt på en gång [sad] jag kan ta studenten först sen ta körkort sen jobba inte fixa allt på 3 månader det är orimligt ååhhh orimligt


   
SvaraCitera

Hej [blush]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

hej [sad]


   
SvaraCitera

hatar också att sy


   
SvaraCitera

paseo du påminner om min mormor, hon är bäst. [love]
hon älskar rosa, bakar och syr massor och är blond (egentligen lite gulvitt nu pga äldre) och har också sin egen stil


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Hjärtlös:

hon älskar rosa, bakar och syr massor och är blond

ååhhh [love] hon verkar vara en klok kvinna i sina bästa år


   
SvaraCitera

Paseo:

ååhhh hon verkar vara en klok kvinna i sina bästa år

ja hon kommer med massor bra råd och så, finns alltid där!


   
SvaraCitera

Önskar att jag kunde sy. Då skulle jag sy klänningar i 40-tals stil.

isola:

vill se klänningar du sytt!

Jah, snälla[smile]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

MissAnox:

Önskar att jag kunde sy. Då skulle jag sy klänningar i 40-tals stil. Jah, snälla

isola:

åh snell vill se klänningar du sytt!

aa jag kan ju visa nåra bilder på projektet jag håller på med just nu. ska snart sy en massa sverigedräkter enkla klänningsmodellen plus en del barbieklänningar i vuxen storlek så mmmm ni kan så se mer sen, jag håller inte på så mycket med att sy klänningar från grunden i vanliga fall utan mest förbättra klänningar jag köpt

ja detta projekt är väl inte en så bra reklam för mitt syande då iofs eftersom det är ett hemskt tyg jag fått att jobba med. det skulle vara en golvlång, mycket lös klänning som går att öppna om man vill, dvs knäppning längs hela framsidan. armarna skulle vara som ett stort hål med lite tyg så går ner efter axlarna plus små, små resår just i bägge sidorna av midjan men inte runt hela plagget vilket var mkt konstigt i mina ögon men okok jag gör som hon säger. ja hon är uppväxt i sudan där denna typ av klänning tydligen används utav samtliga kvinnor när de arbetar i hemmet. dock inte ute bland folk.

Image
Image
Image

måste även visa min nyinköpta minimaskin jag beställde från kina. då min andra är efter min gammelmormor är den väldans otymplig och otroligt tung, så jag letade efter något mindre och fick det sannerligen! men ja, om jag vill sy sicksack eller annat "avancerat" så måste jag dra fram den tunga gröna hundraåringen men det är skönt att ha denna då den oftast räcker till.

Image


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

awwww min lilla söta molly kom med på ett hörn också [love][love][love][love] 4 månader gammal va hon där. nu är hon 1 år och 7 månader. hon växer SNABBT SNABBT SNABBT!!!!


   
SvaraCitera