Aviseringar
Rensa alla

Situationen i Ukraina.


Djupare genomgång av Ukrainas ekonomi:

Eurointegration – choice of Ukrainian richest class


   
SvaraCitera

Tycker det är farligt och på gränsen till oseriöst att prata om "folket" och att "folket" tycker si och så. Jag är inte så insatt att jag tänker säga att någom sida har mer av en moral en den andra även om man förstås bör ha rätt att demonstrera osv. Saker är i regel mer komplicerande än så.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: rev ner en Lenin-staty

är just det negativt?

ett problem är att folk inte bryr sig tillräckligt mycket att rösta i EU, förutom nynazisterna, utan att inse att det påverkar sveriges lagar och bestämmelser och hindrar människors rättigheter.


   
SvaraCitera

det finns några få normala svenska ledamöter som tvingas slita i kommissionen för att abortfrågor t.ex. ska gå igenom alla hyperreligiösa. t.ex. Tonio Borg.


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

dazed:
Tycker det är farligt och på gränsen till oseriöst att prata om "folket" och att "folket" tycker si och så. Jag är inte så insatt att jag tänker säga att någom sida har mer av en moral en den andra även om man förstås bör ha rätt att demonstrera osv. Saker är i regel mer komplicerande än så.

Det var så man fick läsa det från utsideskällor. En grov generalisering men jag är ju inte från ukraina eller bor där så jag kan ju inte detaljerna. Men nyhetskällor och privatpersoner ser det som "folket vill X". Döda inte the messenger.Rodnar


   
SvaraCitera

ceka92:

är just det negativt?

Nej alltså riv alla Lenin-statyer för min del, men det är ju negativt att Carl Bildt sitter och hyllar nazister på Twitter och att det inte framgår i media att det är nazister som gör det.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Det var så man fick läsa det från utsideskällor. En grov generalisering men jag är ju inte från ukraina eller bor där så jag kan ju inte detaljerna. Men nyhetskällor och privatpersoner ser det som "folket vill X". Döda inte the messenger.Rodnar

Visst men du problematiserade inte så då tog jag mig den friheten.


   
SvaraCitera

Låt dom hålla på , blir det inbördeskrig så blir det Jorden behöver inte fler människor .Ett tredje världskrig är nog det som behövs för att ta bort obalansen som lutar kritiskt 😛   


   
SvaraCitera

1390491001800.jpg


   
SvaraCitera

Aaron: .Ett tredje världskrig är nog det som behövs för att ta bort obalansen som lutar kritiskt 😛

XD, Haha lol 😛


   
SvaraCitera

Järnis:
Folk som röstar på SD ser ju nu vad som komma skall

Haha, jo precis.


   
SvaraCitera

Järnis:
Folk som röstar på SD ser ju nu vad som komma skall

Haha, jo precis.


   
SvaraCitera

Är inte alls insatt i ämnet men får väl säga spontant att Ukraina mer och mer börjar likna en renodlad fascistisk diktatur. Politiska motståndare i fängelse, censur mot åsiktsmotståndare och polisvåld mot demonstranter. Tråkigt.


   
SvaraCitera
Paseo

varför fattar de eld? obs detta är en seriös fråga pga seriös tråd och jag driver inte med allvaret är bara lite efter


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Paseo:
varför fattar de eld? obs detta är en seriös fråga pga seriös tråd och jag driver inte med allvaret är bara lite efter

Troligtvis för folk kastar brandbomber på dem.


   
SvaraCitera