Aviseringar
Rensa alla

Situps & Armhävningar hemma?


Ämnesstartare

Tjena, ger det resultat ifall man kör armhävningar och situps varje kväll innan man går och lägger sig?

Gissning på vad jag skulle klara av just nu i dagsläget är väl 80situps och 25-30armhävningar.

Hur lång tid kommer det behövas för att man ska få form på armarna? Just nu är dom ca 9cm tjocka bara :S vill helst ligga runt 11-12


   
Citera
Ämnesstartare

Om du kör på i några månader så ska det nog ge effekt.
Om du kör slut dig alltså, kanske inte varje kväll med några kvällar i veckan.

Inte köra 25 armhävningar å sen sova, då kommer det nog inte ge nån effekt alls. Om du kör 25 armhävningar i några set så ger det nog bättre effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart det ger resultat 😛
Vet ej hur lång tid det tar men det kommer bli resultat iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är väl klart, inom rimliga gränser dock antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne, det giver dig inte resultat

[tired][tired][tired]
[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte stannar vid samma antal varje kväll, utan gradvis ökar, så kommer det definitivt ge resultat.

Försök att pusha dig till din gräns hela tiden. Om du känner att du inte har några problem med 30 armhävningar, fortsätt då tills du känner att du verkligen inte klarar mer - gör då två till!


   
SvaraCitera

Nej. att göra så många reps är mest onödigt om du inte vill bli bra på att göra många reps det vill säga. för att bygga muskler behöver man överbelasta musklerna, trötthet bygger inte muskler, pump i musklerna bygger inte muskler. överbelastning bygger muskler. Sen kan du inte bara gå och lägga dig efter att du har tränat, då ligger du hela natten och bryter ner dina muskler eftersom dom inte fått bränsle som protein.


   
SvaraCitera

Och menar du verkligen 9 cm? vart mätte du? min penis har ju större omkrets 🙂 inget illa menat.


   
SvaraCitera