Aviseringar
Rensa alla

Situps/crunches


Ämnesstartare

Om jag tränat magen med hjälp utav någon maskin på gymmet under dagen, kan jag då göra situps på kvällen eller bör jag inte göra situps samma dag som jag tränat amgen på gymmet?


   
Citera

maskiner suger

men annars, kör hårt men träna bara mage varannan dag för att inte bryta ner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Situps tränar främst iliopsoas [no-no]
Men annars vad den andre sa.


   
SvaraCitera

sheempancen:

maskiner suger

Du suger.

Åh vad roligt det är att säga att något är sämst utan att motivera [bigcheers]

Boomshiggabang:

samma dag

Alltså, det gör väl inte så mycket men du kommer troligtvis få träningsvärk en längre period än om du inte skulle gjort det.


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Du suger.

[love]


   
SvaraCitera

Boomshiggabang:

Om jag tränat magen med hjälp utav någon maskin på gymmet under dagen, kan jag då göra situps på kvällen eller bör jag inte göra situps samma dag som jag tränat amgen på gymmet?

Träna, stretcha och ät. Träna, stretcha och ät. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Träna, stretcha och ät. Träna, stretcha och ät.

de gav inte riktigt svar på min fråga? 😛 Frågan var om jag kan göra situps samma dag som jag tränat magen på gymmet? Eller är de att bryta ner musklerna?


   
SvaraCitera

Ett styrketräningspass är inte till för att upprepas några timmar efter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Ett styrketräningspass är inte till för att upprepas några timmar efter...

Okej, där fick jag svar på de. Tack så mkt


   
SvaraCitera

Boomshiggabang:

de gav inte riktigt svar på min fråga? 😛 Frågan var om jag kan göra situps samma dag som jag tränat magen på gymmet? Eller är de att bryta ner musklerna?

Magen är som vilken annan muskel som helst. den behöver vila och 48-72 timmar vila mellan passen så 2 hårda magpass i veckan. och om du kan hitta övningar där du kan ha lite extra vikter så är de bara bättre

[bigcheers]


   
SvaraCitera

OBS särskrivning ovan.


   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Ett styrketräningspass är inte till för att upprepas några timmar efter...

Hur kommer det sig då att bla. elitgymnaster tränar två-tre pass om dagen a la 2-5h styck?


   
SvaraCitera

Michee:

Hur kommer det sig då att bla. elitgymnaster tränar två-tre pass om dagen a la 2-5h styck?

Jag talar för massan, inte eliten.


   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Jag talar för massan, inte eliten.

Min poäng är att dom uppenbarligen håller en stor mängd muskler uppe trots flera hårda träningspass om dagen. Jag tror att om man äter ordentligt om dagarna samt stretchar musklerna efter träning så kan man träna två gånger om dagen.


   
SvaraCitera

Michee:

Jag tror att om man äter ordentligt om dagarna samt stretchar musklerna efter träning så kan man träna två gånger om dagen.

Fast risken för skador ökar avsevärt.


   
SvaraCitera