Aviseringar
Rensa alla

SJ 3000


Ämnesstartare

Macktorsken:

tydligen så ska det klara vintrarna bättre, vill pröva det. Går säkert Stockholm-Malmö.

Nja, det ska främst trafikera sträckorna Stockholm-Uppsala- Sundsvall samt upp mot Östersund i början.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nja, det ska främst trafikera sträckorna Stockholm-Uppsala- Sundsvall samt upp mot Östersund i början.

Hhmmm... synd. Men hoppas dom tågen fungerar bra, och att tåget har dörrar som passagerarna fattar hur man öppnar. [smile]


   
SvaraCitera

tycker att de lägger sin energi och sina pengar på helt fel saker. vore bättre om de satsade på att se till att alla tågen fungerar året om, än att utveckla ett nytt tåg som under perfekta förhållanden kan gå typ 10 km/h snabbare eller nåt och har en "italiensk" bistro. (men antagligen kommer att krångla precis lika mycket som alla andra tåg)

jag menar, det är ju inte att tågen går långsamt eller whatever som människor är missnöjda med.

typ som om man skulle få punktering på bilen och försöka kompensera för det genom att sätta på en fräsig takvinge, och sen klaga på att man inte har råd att laga sin punktering för att man la alla sina pengar på sin fräsiga takvinge, eller nåt[zzz]


   
SvaraCitera

tycker f.ö att det ser exakt lika dant ut som x2000.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

tycker f.ö att det ser exakt lika dant ut som x2000.

Ej på insidan.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Ej på insidan.

var ser man hur det ser ut på insidan? :c


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

var ser man hur det ser ut på insidan? :c

Jag såg på lolkalnyheterna, de hade stort inslag eftersom tåget stannade i Gävle under sin jungfruresa! [crazy]


   
SvaraCitera

Snabbtåg? [zzz] Allt under 400km/h räknas inte som snabbtåg..
nope, bättre kan dem! [sad]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

tåget har dörrar som passagerarna fattar hur man öppnar. [smile]

det lär väl vara som på de andra reginatågen, dvs en stor och tydlig knapp mitt på dörren.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det lär väl vara som på de andra reginatågen, dvs en stor och tydlig knapp mitt på dörren.

Tänker på dubbeldäckarna, med rörelsedetektorer. Många förstår inte det och drar upp dörrarna så dom fastnar.

Innan var det en röd kvadrat och massa trodde det var en knapp, men nu är det en hand som viftar.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Tänker på dubbeldäckarna, med rörelsedetektorer. Många förstår inte det och drar upp dörrarna så dom fastnar.

men en knapp är ändå en knapp, rätt svårt att misstolka. däremot så har jag lärt mig att tunnelbanetågen i stockholm öppnar dörrarna alldeles automagiskt, men att de satte dit en knapp ändå, mest för att folk blir obekväma om det inte finns en knapp att trycka på.

det kan vara så att knapparna faktiskt fyller en funktion, men jag föredrar att se på dem som stödknappar, helt enkelt.


   
SvaraCitera

Jag tycker att det verkar asbra. Är inte så insatt. Men bor just nu i Malmö medan min familj och partner bor nästan 60 mil bort. Vill kunna ta mig till dom fortare.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

men en knapp är ändå en knapp, rätt svårt att misstolka

Många förstod inte att den röda fyrkanten inte var en knapp på dubbeldäckarna [blush]

Leijonsparf:

däremot så har jag lärt mig att tunnelbanetågen i stockholm öppnar dörrarna alldeles automagiskt, men att de satte dit en knapp ändå, mest för att folk blir obekväma om det inte finns en knapp att trycka på.

När dom är stressade så trycker dom på den irriterat.


   
SvaraCitera

stereo total:

Men bor just nu i Malmö medan min familj och partner bor nästan 60 mil bort. Vill kunna ta mig till dom fortare.

Fast än så länge verkar de tåget gå sträckan Sundsvall - Stockholm!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jag tycker att det verkar asbra. Är inte så insatt. Men bor just nu i Malmö medan min familj och partner bor nästan 60 mil bort. Vill kunna ta mig till dom fortare.

Tågen kommer inte att gå fortare än X2000 och även om de kunde är inte våra järnvägar anpassade för högre hastigheter.


   
SvaraCitera