Aviseringar
Rensa alla

Självbedrägeri


Ämnesstartare

Fejlarn:

Tänk om du formats till att ifrågasätta detta.

Precis! Är det ens möjligt att ha en helt subjektiv åsikt som människa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Är det ens möjligt att ha en helt subjektiv åsikt som människa?

Öhm... ja?
Tror du tänker på "objektiv" xP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Öhm... ja?
Tror du tänker på "objektiv" xP

Nej, http://sv.wikipedia.org/wiki/Subjektiv ​ 😛

Det jag menar är att vi alla påverkas av samhället hur vi än gör, så pass att vår subjektiva åsikt inte alls är subjektiv utan färgad av omgivningen.


   
SvaraCitera

mjölk:

Precis! Är det ens möjligt att ha en helt subjektiv åsikt som människa?

Alla åsikter är väl lite inspirerade av det "objektiva".


   
SvaraCitera

mjölk:

Det jag menar är att vi alla påverkas av samhället hur vi än gör

Vad menar du med "samhället"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Alla åsikter är väl lite inspirerade av det "objektiva".

Möjligt.

Homunculi:

Vad menar du med "samhället"?

Ens omgivning, människorna runt en, staten, samhällets sammansättning i stort helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tycker du borde göras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Hur individuella är vi egentligen?

e ju en fråga om valfrihet, vissa väljer ju att inte vara individuella, sålänge möjligheten till indvidualism finns så är jag nöjd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vad tycker du borde göras?

Vet inte, filosoferar bara allmänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Vet inte, filosoferar bara allmänt.

Eftersom det är en del av evoulutionen och mänsklighet att vara sådan går det ju inte att komma undan. Frågan är hur önskvärt det skulle vara om människor inte var subjektiva och känslostyrda - skulle vi vilja ha ett sådant samhälle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Eftersom det är en del av evoulutionen och mänsklighet att vara sådan går det ju inte att komma undan. Frågan är hur önskvärt det skulle vara om människor inte var subjektiva och känslostyrda - skulle vi vilja ha ett sådant samhälle?

Nej, absolut inte. Men en persons subjektivitet är inte precis något fast och befäst, borde med andra ord vara rätt lätt att manipulera.

Visst är du miljöpartist förresten? Vet du om Grön ungdom har någon lokalavdelning i Umeå, står nämligen inte med på hemsidan? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Visst är du miljöpartist förresten? Vet du om Grön ungdom har någon lokalavdelning i Umeå, står nämligen inte med på hemsidan? 😛

Jepp, och ja, det har de 😛 Ska du till trästock har du möjlighet att träffa massa umeåbor som är gröna ungdomar där, annars känner jag flera som bor i umeå du kan få nummer till om du vill ha.

GU Norr är annars uppdelade i stora lokalavdelningar, norrbotten är en avdelning, jämtland är en annan, västerbotten o.s.v, så att det ska vara lättare att engagera sig och så man slipper pappersarbete när man jobbar i sin kommun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jepp, och ja, det har de 😛 Ska du till trästock har du möjlighet att träffa massa umeåbor som är gröna ungdomar där, annars känner jag flera som bor i umeå du kan få nummer till om du vill ha.

Gärna 🙂 PMa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera