Aviseringar
Rensa alla

självbestraffning


Ämnesstartare

jag är 14 år.
har haft en riktigt jobbig uppväxt och skolgång.
jag är beronde av att skära mig tills huden går sönder.
jag går hos en kurator i skolan, och han orkar inte att jag mår så dåligt så han har kontaktat socialen. dom har ringt både min mamma och pappa. så det är ett jävla helvete hemma. äre någon som varit hos socialen som vet vad dom gör? jag är livrädd att dom ska ta mig eller något.


   
Citera
Ämnesstartare

jag vet inte vad socialen gör o sånt men du kan skriva till mej om du vill prata.


   
SvaraCitera

De vill bara hjälpa.


   
SvaraCitera

Cobrastyle:

Ah, då förstår jag.

duktig flicka! [badgrin]


   
SvaraCitera

När jag var yngre så vart jag tvungen att gå dit. De frågade om jag hade det bra jag sa ja, de frågade om jag skar mig jag sa nej. Så de kunde inte göra något, lät mig vara.


   
SvaraCitera

omblackjim:

äre någon som varit hos socialen som vet vad dom gör?

Dom skickar dig garanterat vidare till BUP.
Dina föreldrar kan välja att gå dit och få hjälp för att hjälpa dig och om du inte trivs hemma elr liknande så kan du få hjälp med att hitta annanstans du kan bo tillfälligt.


   
SvaraCitera

omblackjim:

dom har ringt både min mamma och pappa. så det är ett jävla helvete hemma. äre någon som varit hos socialen som vet vad dom gör? jag är livrädd att dom ska ta mig eller något.

Gör dina föräldrar något som ger soc skäl att ta dig därifrån?


   
SvaraCitera

vrf heter tråden självbestraffning när tråden handlar om soc, hALLÅ ?!!?!?!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omblackjim:

har haft en riktigt jobbig uppväxt och skolgång.

Alltså... ta inte på dig skulden för antaligen är det inte ditt fel att du mår som du gör. Försök att använda ångesten till något annat som inte skadar dig själv, utvinn ångesten till att få utlopp för din agressioner du bär inom dig. Liksom hitta ett annat bättre sätt att få utlopp genom att exempelvis utöva/träna någon sport eller skriv något, gör musik, måla något, ta tag i något som intresserar dig, ja vad som helst du kan komma på!

Utnyttja ditt inre så det inte utnyttjar dig och gör dig själv illa. Något gott måste man ju få kunna utvinna från det du haft väldigt tufft med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör något som kan upplevas jobbigt (för mindre starka individer)fast gör nytta tex städa ,spring eller cykla några mil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omblackjim:

en kurator

Fail att du lät någon se. Inga problem med soc om ingen vet, aight? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjej


   
SvaraCitera

SOC SUGER SOM UTI HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

be att få prata med någon annan som typ axet eller någon som du har förtroende för men asso jag menar inte typ någon kompis eller så, så du kan bearbeta bort att du skär dig:) och jag lovar dig soc kommer inte och ta dig:) ha det så bra:)


   
SvaraCitera

omblackjim:

skära mig tills huden går sönder.

[love]


   
SvaraCitera