Aviseringar
Rensa alla

Självförsvarsseminarium med Bill Wolfe


Ämnesstartare

Kom nyligen hem från 12 timmar träning (under två dagar). Extremt givande, och ögonöppnande. har tränat krav maga den här terminen och har nu insett vad i krav som är sport och vad som kan användas. härligt också att träna på fula tekniker som att slita i pungen eller trycka in ögon/pajja halspipa. har denna helg blivit lyft i pungen ^__________________________________________^

Någon som tränat med honom eller kör/kört defendo eller krav maga?


   
Citera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

variabel:

har denna helg blivit lyft i pungen

gz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funderat på att börja, du vet inte hur det står till med kvalitet på tränare osv i krav maga-klubben i karlstad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

funderat på att börja, du vet inte hur det står till med kvalitet på tränare osv i krav maga-klubben i karlstad?

ingen aning. men jag rekommenderar det verkligen, skitbra träning här i borås iaf och jag känner mig tryggare i otrygga situationer. testa och se, man brukar ju få prova några gånger gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

ingen aning. men jag rekommenderar det verkligen, skitbra träning här i borås iaf och jag känner mig tryggare i otrygga situationer. testa och se, man brukar ju få prova några gånger gratis.

jag ska dra med fröken mediakatt (hah) på lämplig kampsport någon gång, och det lutar rätt starkt åt krav maga. vad ställer träningen för krav på kroppen? vi är båda stela som fan, och hon har horribel kondition. min är väl inte heller så fantastisk, men förmodligen inte så jättelångt under medel för helt otränade människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vad ställer träningen för krav på kroppen?

jag hade kass kondition när jag började, men man får muskler kondition, man kan ta det i sitt eget tempo. man utgår från naturliga reaktioner och behöver inte vara smidig. framförallt fungerar det i verkliga situationer (till en viss grad förstås, men det är i första hand ingen sport) och man går igenom en hel det teori för att t.ex. undvika i första hand och även rättsliga följder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera