Aviseringar
Rensa alla

Självförtroende!


Ämnesstartare

Hej sötpluttar, ge mig tips på hur man tränar sitt självförtroende? [rolleyes]


   
Citera

Man gör saker man inte vågar och utsätter sig för situationer man inte känner sig bekväm i.


   
SvaraCitera

Kolla/lyssna igenom denna kanske


   
SvaraCitera

Fråga dig själv varför du inte har bra självförtroende respektive självkänsla. Kommer du på konkreta aspekter du inte är nöjd med, gör något åt dem. Kort sagt: Bli den du vill vara.

Ett mer handgripligt tips är att träna. Du blir piggare, vilket ger starkare självförtroende och du känner dig snyggare och hälsosammare.


   
SvaraCitera
nrg89

Det här är en skitsvår fråga. Men, det finns viktiga saker du måste veta.

Det ena är att övningar gör oftast abs​​​​olut ingenting.

Det andra är att dåligt självförtroende handlar om att man tvivlar på sin förmåga. De enda sätten du kan förbättra synen på vad du kan göra och vad du är värd är att göra saker eller lyssna till beröm. Någonting som visar vad du är kapabel till. Att ta till sig av komplimanger däremot är skitsvårt, att bevisa för dig själv är något du har betydligt mer kontroll över.

Nahacs tips är de bästa hittills, ta till dig av dem. Jag vill också påpeka att du skall ha tydliga mål, så som "jag skall höja mitt betyg i ämne X" eller "jag skall hålla mig till ett träningsschema som ser ut ___" eller liknande. Har du vaga mål vet du inte vad du skall göra eller om du gör framsteg.

Det finns fler sätt att förbättra självförtroendet på, men din hälsa är en av de sakerna du är i full kontroll över. Det är ett bra ställe att börja på.


   
SvaraCitera

Att lära känna sig själv är nog steg ett i att få självfötroende,


   
SvaraCitera

Man lär känna sig själv och umgås bara med människor som säger vad man vill höra.


   
SvaraCitera

kolla inspirerande videos på youtube


   
SvaraCitera

kolla inspirerande videos på youtube


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Det här är en skitsvår fråga

sant.


   
SvaraCitera

nrg89:

Har du vaga mål vet du inte vad du skall göra eller om du gör framsteg.

Håller med. Modellen för SMART(ER) kan nog vara en god utgångspunkt för hur målen bör se ut:

S - Specific
M - Measurable
A - Attainable
R - Relevant
T - Time-bound
(E) - Evaluate
(R) - Reevaluate

Utgå från det Nachac skrev och sätt upp mål och delmål för att sträva mot den du vill vara.

Ett enkelt exempel kan t ex vara att skaffa sig en outfit man tycker är snygg (känner man sig snygg känner man sig också ofta mer självsäker och får en självförtroendeboost).

(1) Mål: klä sig som Amy Winehouse.
(2) Delmål: gitarr, kort jeanskjol, röda läppar.

Ett annat mål kan vara att våga bjuda ut en kille/tjej. Ett delmål här kan då vara att hälsa på personen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

whiteroses:

ge mig tips på hur man tränar sitt självförtroende? [rolleyes]

Du måste sen även tänja gränser, om det är något du inte vågar göra så måste du väl vid något tillfälle ta modet till dig och våga.


   
SvaraCitera

lägger upp bild på dig och ber alla skriva snälla saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

bild på dig

De skulle inte säga snälla saker. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

om det är något du inte vågar göra

Finns mkt jag inte vågar. [cute] Tar till mig dettaaaa


   
SvaraCitera