Aviseringar
Rensa alla

Självförtroende!


Panda:

Man gör saker man inte vågar och utsätter sig för situationer man inte känner sig bekväm i.

låter som en bra idé. men det kna nog ha motsatt effekt om man inte är försiktig.. :c


   
SvaraCitera

whiteroses:

De skulle inte säga snälla saker. [cry]

Ah, negativa tankar bidrar också till sämre självförtroende så försök jobba bort dem om du kan
Sluta tänk "ärsh, det är ingen idé att jag söker det jobbet för jag kommer ändå inte få det" eller att personen du gillar ändå inte kommer tycka om dig för om du gör detta skapar du ett negativt mindset som påverkar din prestation och när du väl misslyckas (för det händer ibland) får du positiv förstärkning på dina negativa känslor d.v.s att du anser att din misstro mot din egna förmåga är befogad.
Kortfattat: Om du tror allt kommer gå åt helvete och det gör det så kommer du nästa gång antagligen bära med dig tankegången och erfarenheten om att allt just gick åt helvete.
ha en neutral inställning till saker till att börja med


   
SvaraCitera

whiteroses:

De skulle inte säga snälla saker.

är du säker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

motsatt effekt om man inte är försiktig

Detta jag är rädd för. Om jag ger mig in i en situation jag tycker är jobbig (tex redovisa för klassen) och jag rodnar, så kmr jag bara må piss efteråt.

Pappbox:

neutral inställning

Ah vet att jag måste tänka på detta.. :/ Och måste säga till dig att du skriver på ett sjukt bra sätt, jag har halvt svårt att läsa när andra skriver lite längre och kan tex inte läsa böcker osv men din text var skit lätt att läsa. [cute]

Macktorsken:

är du säker?

Vet inte. Om de skulle säga något snällt skulle jag tro det var sympati-gubbar bara. [shake]


   
SvaraCitera

whiteroses:

så kmr jag bara må piss efteråt.

ja det är klart det kan gå illa liksom.. men det är fortfarande rätt bra, för det brukar oftast inte va så illa som man trott, och känns bra efteråt [y]


   
SvaraCitera

whiteroses:

Vet inte. Om de skulle säga något snällt skulle jag tro det var sympati-gubbar bara.

Okej. Många tycker de är fula fast det ej är det.


   
SvaraCitera

whiteroses:

din text var skit lätt att läsa. [cute]

Tack <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

och känns bra efteråt

Ja men beror på vad det är, har jag rodnat så känns det inte alls bra efteråt. [cry]


   
SvaraCitera

whiteroses:

Ja men beror på vad det är, har jag rodnat så känns det inte alls bra efteråt.

xD vadå hur röd blir du [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vadå hur röd blir du

Det vet jag inte men känns som jag blir rödare än ett stoppljus. Och det är ironiskt, du gjorde en "xD" min tex. Men detta är allvar för mig iaf, och eftersom jag är så otroligt jävla rädd för att rodna så rodnar jag ännu lättare eftersom jag går på spänn hela tiden där det finns mer än 1 människa, för jag tänker "fan vad pinsamt om jag rodnar nu" om du förstår....


   
SvaraCitera

whiteroses:

"fan vad pinsamt om jag rodnar nu" om du förstår....

det är ju fint med människor som rodnar. jag bli röd i ansiktet när jag är full ibland, det är inte så charmigt dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

fint med människor som rodnar

Fast ne. Skulle kunna offra en tå eller nått för att slippa det


   
SvaraCitera

whiteroses:

Skulle kunna offra en tå eller nått för att slippa det

tror ja ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

ej

Lovar [sad]


   
SvaraCitera

whiteroses:

Lovar

du skäms för något helt naturligt, det är väl bara lära dig leva med det. [confused]


   
SvaraCitera