Aviseringar
Rensa alla

Självförtroendet suger


Ämnesstartare

Hejsan, ja e en tjej som bor i en liten kommun där alla har en uppfattning om en, speciellt de man inte känner. Jag går i en jävligt dålig klass. Väldigt ofta får jag kommentarer om att jag är fet och ful och bortskämd och sånna saker. Jag har redan jättedåligt självförtroende och det blir sämre för varje dag typ. Jag och min pojkvän försöker jobba så mkt vi kan för att mitt självförtroende ska bli bättre, för enligt han e ja inte fet och ful. Mitt utseende kan ni ju få en uppfattning om av bilden och om ja e fet eller inte kan ni avgöra själva, jag e 178cm lång och väger 61kg.
Men jag undrar va ni tkr att jag ska säga eller göra när jag får de kommentarerna, det är alltid bara en kille som säger de. Jag brukar typ säga tack det samma eller nått i den stilen.

Tack för seriösa kommentarer


   
Citera

"Du är väl den sista som ska snacka"
eller ignorera, problem solved. NEJ, anmäl honom för mobbning om skolan inte gör något åt det.


   
SvaraCitera

Skit i dem bara. Det är synd om dem som måste trycka ned andra för att höja upp sig själv, de är inte värda att påverkas av.


   
SvaraCitera

Varför bry sig om vad en enstaka människa tycker.


   
SvaraCitera

Börja spela brännboll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

"Du är väl den sista som ska snacka"
eller ignorera, problem solved. NEJ, anmäl honom för mobbning om skolan inte gör något åt det.

Nja, vill helst inte det för det kommer bara bli värre då, bor i en jätteliten kommun där jag inte är omtyckt nu och absolut inte skulle bli mer omtyckt om jag anmälde honom.

mjölk:

Skit i dem bara. Det är synd om dem som måste trycka ned andra för att höja upp sig själv, de är inte värda att påverkas av.

Jo jag gör typ det, men jag har gjort det såpass länge att det nu börjar märkas av på mitt psyke.


   
SvaraCitera
Hando

aaliicee:

jag e 178cm lång och väger 61kg

Jag är 170 cm lång och väger 60 kg men anser mig inte tjock; ingen fara på taket

aaliicee:

det är alltid bara en kille som säger de

Är det bara en så är det skitsamma [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Varför bry sig om vad en enstaka människa tycker.

Det är inte en entaka människa men det är bara en som säger sånna saker.


   
SvaraCitera

aaliicee:

Nja, vill helst inte det för det kommer bara bli värre då, bor i en jätteliten kommun där jag inte är omtyckt nu och absolut inte skulle bli mer omtyckt om jag anmälde honom.

vafan, om du inte är omtyckt så är det väl det du SKA göra, du är lixom redan körd. Om det är en person som inte gillar dig så ska man sluta försöka, för det sprider sig lätt (vet lite hur det är [wink]). Så var den kaxiga och visa att ingen får köra me dig. Du har iaf din kille, o dina vänner förhoppningsvis, så inget att förlora.

Gymnasiet om några år? Plugga utanför din kommun.


   
SvaraCitera

aaliicee:

Jo jag gör typ det, men jag har gjort det såpass länge att det nu börjar märkas av på mitt psyke.

Hm fattar hur du menar. Har du långt kvar till gymnasium? Välj ett med internat [y] Då får du liksom börja om från början. Eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Så var den kaxiga och visa att ingen får köra me dig. Du har iaf din kille, o dina vänner förhoppningsvis, så inget att förlora.

Gymnasiet om några år? Plugga utanför din kommun.

Jo ja får väl försöka ha den attityden i fortsättningen-
Går i 8an nu så bara ett och ett halvt år kvar [love]

mjölk:

Hm fattar hur du menar. Har du långt kvar till gymnasium? Välj ett med internat Då får du liksom börja om från början. Eller nått.

Antingen blir det internat i värmland eller så flyttar vi till götebrog. Så den biten e redan löst, men jag vill inte må dåligt i 1½ år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaliicee:

Antingen blir det internat i värmland eller så flyttar vi till götebrog. Så den biten e redan löst, men jag vill inte må dåligt i 1½ år.

Små kommuner verkar vara riktigt mysiga [cheers]


   
SvaraCitera

aaliicee:

jag e 178cm lång och väger 61kg.

du är normalviktig. men säg till killen att han har en liten kuk eller är ful eller något. eller typ, "ja för du är ju så jävla smal själv" osv osv.
jag har själv fått utstå med sådana kommentarer (dock inte fet)
och jag sa tillbaka så nu håller dom numera käften. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HappyEnd:

Små kommuner verkar vara riktigt mysiga

Nejtack till små kommuner säger jag.
"Välkommen till *******. Det du inte vet om dig själv vet alla andra."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaliicee:

Nejtack till små kommuner säger jag.
"Välkommen till *******. Det du inte vet om dig själv vet alla andra."

Tro mig, jag vet hur det är. Det trevliga är att man kan vara sådär mystisk och bete sig allmänt konstigt, eftersom man ändå kommer flytta därifrån inom ett par år.


   
SvaraCitera