Aviseringar
Rensa alla

Självkänsla - hur bra är din självkänsla?


3     


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Razor:

Ledsen Det här var inte bra alls. Vad har ni försökt med hittills för att höja den?

Terapi. men den är rätt verkningslös när inget av det en faktiskt vill går ens väg.. är inte en som kan tänka bort misslyckanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: 5 (perfekt, nästan inget kan sänka mig en längre stund)

Perfekt känns som ett olämpligt ord i sammanhanget, men den är hög.


   
SvaraCitera

Om man tycker att den pendlar mellan typ 2-4 rätt mycket..
Eren 2 då eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Ledsen Det här var inte bra alls. Vad har ni försökt med hittills för att höja den?

Terapi

men lär inte hjälpa 
vet många som gått flera år i terapi utan att bli bättre, lär va samma för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: terapiva kan man göra

Okej, tänkte egentligen vad du gör aktivt utanför terapirummet för att höja självkänslan?


   
SvaraCitera

4-5, men dock är självförtroenden sämst. Någon som har några tips på hur man kan höja den? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: Terapi. men den är rätt verkningslös när inget av det en faktiskt vill går ens väg.. är inte en som kan tänka bort misslyckanden.

Nej du har rätt, men det beror inte bara på en själv. Jag tycker att man ska berömma och belöna sig själv för att man försöker och kämpar. Det är hedervärt!

Nachac: Perfekt känns som ett olämpligt ord i sammanhanget, men den är hög.

Jag har fått det intrycket, bra. Tumme upp

Fantastiskt: Om man tycker att den pendlar mellan typ 2-4 rätt mycket..Eren 2 då eller

Vilken siffra är den oftast på? Om det är 50-50 då funkar medelvärdet 3.


   
SvaraCitera

Razor:

Det känns som att det är självkänslan som är låg. Ledsen

- Självförtroendet säger om man är bra eller dålig på någon specifik uppgift, t ex räkna matte.
- Självkänslan säger om man som individ och person är bra eller dålig, skam har med självkänslan att göra.

Ah, så. Okej, då är den också väldigt låg 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mr steal yo gurl : 4-5, men dock är självförtroenden sämst. Någon som har några tips på hur man kan höja den?

Självförtroendet på vilken punkt? Inom vilket område är självförtroendet lågt? Om svaret är "alla områden", då handlar det om självkänslan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon: Ah, så. Okej, då är den också väldigt låg 🙁

Hm Ledsen, går du i terapi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Terapimen lär inte hjälpa vet många som gått flera år i terapi utan att bli bättre, lär va samma för mig

Det finns olika terapiformer, vissa passar en bättre än andra. Sen är personkemin mellan patient och terapeut väldigt viktig för att terapin ska lyckas.

Hur är personkemin med din terapeut? Litar du på den personen?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Razor:

Nej du har rätt, men det beror inte bara på en själv. Jag tycker att man ska berömma och belöna sig själv för att man försöker och kämpar. Det är hedervärt!

hedervärt vet jag inte, att själv underhålla sitt lidande tror jag i det stora hela är negativt. Möjligen ett nödvändigt ont, om en tror på att att ett liv i smärta är lika bra som ett liv med glädje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ 1-2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3,8


   
SvaraCitera