Aviseringar
Rensa alla

Självmördare


Tuttilifruttili:

Dold text: Fast jag vill tro på att dom döda blir spöken, och att dom lever i en exakt kopia av våran värld, och vandrar runt och "lever" som vanligt..

Så förbannat tråkigt. Inte ens några magiska krafter eller något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Det går ju att dra exakt samma resonemang på anorektiker, att varje människa har rätt till sin egen kropp och göra vad de vill med den, och därför skall de ges respekt.

Det är ju också lite problematiskt. Men ett medvetet och rationellt självmord är ju ungefär som att medvetet och rationellt gå ner i vikt. Bara lite mer permanent. En anorektiker är psykiskt sjuk och i många fall är självmördare också psykiskt sjuka. Men begrunda att det finns självmördare som varit psykiskt friska, men inga anorektiker som varit det.


   
SvaraCitera

Venfort:

Men jag tycker inte det är värt respekt.

Menar du respekten självmordsbombare i afghanska länder får, eller?
För jag kan inte tänka mig att någon känner en respekt till någon som begått självmord, utan det är mer ett bevis på svaghet.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Så förbannat tråkigt. Inte ens några magiska krafter eller något?

Mjo, man har kraften att besöka andra planeter, eller andra planeters kopior där deras döda befolkning bor [y]


   
SvaraCitera

Nej, det är inte respektlöst mot andra. Vem fan vill leva enbart för andras trevnad?


   
SvaraCitera

Jag tycker inte illa om dom personerna som begår självmord ifall dom inte vill leva ska dom inte behöva göra det. Det jag inte gillar är ifall dom har anhöriga som bryr sig om dom som troligen kommer må jävligt dåligt.


   
SvaraCitera

Venfort:

Med Maxwinners självmordstråd och döög som krävde att den respekterades

what ? :S han lever väl?? online just nu ju


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

han lever väl??

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tuttilifruttili:

Menar du respekten självmordsbombare i afghanska länder får, eller?

Det är nästan ännu värre. Hur någon kan hedras efter att begått mord och självmord samtidigt. Fyfan.
Jag menade mer att självmördare inte ska ges den respekten som andra avlidna ges. Bortsätt från människor som Thích Quảng Đức. Sådanna som honom är värda MER respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

what ? :S han lever väl?? online just nu ju

Som om han verkligen hade tänkt att begå självmord. Sånt är ännu värre. Göra självmordstrådar. Äcklande.


   
SvaraCitera

Venfort:

Jag menade mer att självmördare inte ska ges den respekten som andra avlidna ges.

Jo, jag tycker att dom är lika mycket värda att sörjas över, dom är (var) dock endast människor, och det är mänskligt att fela. Och att ge upp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tuttilifruttili:

det är mänskligt att fela. Och att ge upp..

Ja, det är det. Men det är inte värt respekt.


   
SvaraCitera

Venfort:

Ja, det är det. Men det är inte värt respekt.

Nej, men det är värt att accepteras.


   
SvaraCitera

kul att man kan skapa debatt, jag är för självmord... om man inte har haft en lycklig stund under hela ens liv, go right ahead. [party]

Venfort:

Som om han verkligen hade tänkt att begå självmord. Sånt är ännu värre. Göra självmordstrådar. Äcklande.

I'm pretty disgusting [y]


   
SvaraCitera

Jag tycker det är mer respekt att ta sig eget liv än att ta någon annans [rolleyes]


   
SvaraCitera