Aviseringar
Rensa alla

Självmord


stereo total:

Man kan inte kväva sig själv genom att bara hålla andan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror alldeles hemskt jätte svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ebert två:

Varje andetag är en medveten handling. Så väljer en delfin att sluta andas så är det självmord.

ofc, men har alltid trott att djur endast drivs av instinkter. Har dock hört att delfiner är ett av de mer intelligenta djuren...
aja, whatever.

m3lis:

testade en gång, funkade inte

vrf testade du?!?!

stereo total:

Man kan inte kväva sig själv genom att bara hålla andan.

men har provat att tejpa för alla hål i ansiktet. gör ont efter mindre än en minut och det känns som man ska sprängas

Lounge:

typ som han på fb som hängde sig med fötterna i golvet

Vad har det med tråden att göra?

Grief:

man svimmar efter ett tag, o tror att kroppen börjar andas av sig själv igen då.

verkar så


   
SvaraCitera
Lounge

en kvinnlig kafka:

Vad har det med tråden att göra?

Ja, vad? XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ebert två:

Varje andetag är en medveten handling.

Eh, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Ja, vad? XD

Att begå självmord genom hängning är inte detsamma som att begå självmord genom att hålla andan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

När en minut hade gått så kändes det som att man nästan halvsov

ofta? jag började skälva okontrollerat efter ett kort tag[shake] och hade ont i kroppen två dagar efteråt.


   
SvaraCitera
Lounge

en kvinnlig kafka:

Att begå självmord genom hängning är inte detsamma som att begå självmord genom att hålla andan.

No shit, däremot handlar väll tråden om faktumet att en människa är så djupt nedgången att den (nu vet jag inte huruvida denna metod är möjlig ens) håller andan - med möjlighet att när som helst öppna käften - tills den får syrebrist och dör. Killen på fb's metod var samma princip, han hängde sig med fötterna i golvet, han kunde när som helst rest sig upp.


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

ofta? jag började skälva okontrollerat efter ett kort tag[shake] och hade ont i kroppen två dagar efteråt.

Läskigt [n]


   
SvaraCitera

Har för mig att vi har en reflex som gör det omöjligt att kväva oss själva genom att hålla andan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detär ju omöjligt väl 😛 man börjar ju andas igen när man svimmar isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du svimmar ju bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Eh, nej.

Eh, jo. Jag skrev om delfiner. De fungerar inte på samma sätt som människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Har för mig att vi har en reflex som gör det omöjligt att kväva oss själva genom att hålla andan.

ja


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

men har provat att tejpa för alla hål i ansiktet. gör ont efter mindre än en minut och det känns som man ska sprängas

Har blivit strypt av en vän när vi brottades och då sprack några blodkärl i ansiktet. Jag tyckte inte att det gjorde så ont, det kändes mest jättejättekonstigt och obehagligt.


   
SvaraCitera