Aviseringar
Rensa alla

Självmord..


Ämnesstartare

Är det okej att jag har tänkt på självmord sen 4 år tillbaka tills nu..?
Liksom, vad ska jag göra med mitt liv? Har aldrig kysst en tjej, hållit en tjejs hand eller haft ett förhållande.. Vill bara att det ska ta slut tills jag inte finns mer..[sad][n]


   
Citera
Ämnesstartare

Du är bara 16 år, jag är 17 och har heller aldrig gjort något av det. Fan, finns folk som är över 20 som inte har gjort det men som klarar sig fint. Vissa har sitt första förhållande när de är vuxna. Fokusera på det du tycker är roligt, spela spel, hänga med kompisar osv. så löser det sig.
Sen skadar det inte att gå ut och ragga heller.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har vart mobboffer sen fyran tills jag gick ut nian...
Orkar nt mer liksom..[sad]


   
SvaraCitera

Det kommer när det kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir antagligen avstängd härifrån om jag uppmuntrar dig till självmord, så det ska jag inte göra.. Icke utav den orsaken såklart! Men du hajar poängen!

Hur som haver, S3ON var lika misslyckad som dig i den åldern! Det löser sig, är ej meningen att man skall hinna gjort allt det där innan 18!! Du får för bövelen inte ens gå på krogen förens då ju!!

Ta det lugnt för fan och chilla! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

Har vart mobboffer sen fyran tills jag gick ut nian...

Jag var det från förskolan tills jag hoppade ur gymnasiet. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

Har vart mobboffer sen fyran tills jag gick ut nian...Orkar nt mer liksom..

Men du är inte mobbad längre? Att man blir mobbad har oftast inget med den som blir mobbad att göra, utan mobbarnas egna psykiska problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Men du är inte mobbad längre? Att man blir mobbad har oftast inget med den som blir mobbad att göra, utan mobbarnas egna psykiska problem.

Fast inte direkt.. Är det flera som mobbar, vilket kallas "mobbning" så har ej alla psykiska problem.. Det handlar om grupptryck!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns bara att ingen tjej har vart intresserad av mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

Har aldrig kysst en tjej, hållit en tjejs hand eller haft ett förhållande..

Gnäll inte över detta. Förstår att du kanske känner lite desperation över att vilja ha intimitet osv. Men alltså ja det får väl räcka med att runka ett tag till, tills du hittar den rätte. Stressa bara inte. Då blir inget bra.

BigLover123:

Har vart mobboffer sen fyran tills jag gick ut nian...

Sluta se dig som ett offer. Visst du må kanske vara ett offer, men sålänge du går runt och sörjer för att du är ett kommer du aldrig kunna förändra det heller.
Ta tag i det, gå till BUP. Prata lite bara med dem om allt och inget, dina upplevelser skall göra dig starkare och inte tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Men du är inte mobbad längre? Att man blir mobbad har oftast inget med den som blir mobbad att göra, utan mobbarnas egna psykiska problem.

De alla kom undan så j*vla lätt hela tiden, fattar fortfarande inte varför lärarna sket i allt o bara lämna mig[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag var det från förskolan tills jag hoppade ur gymnasiet.

Visste att du varit med om något sådant här, hade känsla av det innan..

BigLover123:

känns bara att ingen tjej har vart intresserad av mig

Men herregud, de kanske de inte hellar har? Acceptera bara det då och bli istället intresserad för dem. Visa det också, prata osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fast inte direkt.. Är det flera som mobbar, vilket kallas "mobbning" så har ej alla psykiska problem.. Det handlar om grupptryck!

Ja, men den som "börjar" mobbningen gör det oftast för att han själv har problem. Och i båda fallen så är det oftast inte pga att det är nåt fel på den de mobbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

känns bara att ingen tjej har vart intresserad av mig

Jag förstår det! De brukar ju inte vanligtvis falla för mobb-offret.. Bättre tider väntar nu, jag lovar dig, ge det lite tid bara! [smile]

Sameshit:

Visste att du varit med om något sådant här, hade känsla av det innan..

ah, utstrålar den ilskan lite grann antar jag. [blush]


   
SvaraCitera