Aviseringar
Rensa alla

Självmord


Ämnesstartare

Heej. jag börjar tänka på självmord starkt. vad finns det för alternativ att göra det på så det går snappt? hört mycket om tablätter.. :/


   
Citera

Tabletter nej. Plågsam död och du kommer istället kvävas av spya plus att du måste hitta riktigt starka tabletter och ta ungefär 984494 st.

http://www.vardguiden.se/Tema/Psykisk-ohalsa/Sjalvmordstankar/


   
SvaraCitera

Att inte göra det alls och överväga psykiatrisk vård


   
SvaraCitera

Sagitta:

Att inte göra det alls och överväga psykiatrisk vård


   
SvaraCitera

Alexkillen:

Heej. jag börjar tänka på självmord starkt.

Varför?


   
SvaraCitera

Att göra en tråd om självmord var väl ändå lite onödigt. Även om jag inte känner dig så vet jg mycket väl att du inte skulle göra det, men jag kan välja att tro på att du faktiskt mår dåligt. Då är etta kanske ett rop på hjälp?
Dock är den enda som kan hjälpa dig du själv. Men du kan få hjälp på vägen av kuratorer, terepeuter osv. Det var inget för mig, men kanske funkar för dig.
Annars kanske du bara behöver prata ut med en vän, eller hantera orsaken till dessa tankar på något annat vis. Rätt svårt att råda dig till vad du borde göra när jaginte vet bakgrunden till tankarna, men en tråd kommer inte få dem att försvinna.


   
SvaraCitera

alla männisor som ger dig tips är idioter
du ska inte begå självmord


   
SvaraCitera

Alexkillen:

:/

Läs det som de andra har skrivit.

Livet är för kort för att ge upp det såhär tidigt som du vill göra det.
Det finns hjälp att få att få bort tankarna och göra livet bättre om det är skit där. Sök den hjälpen, för självmord är inte en lösning då du inte vet vad som sker efteråt.

Tråden låses då tips till hur man tar sitt liv inte ska förekomma här


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera