Aviseringar
Rensa alla

Självmord?


Ämnesstartare

Sedan några dagar tillbaka har jag mått jättedåligt. Jag har alltid mått dåligt men nu mår jag extremt dåligt. Jag ser ingen mening med livet längre. Hur kommer man ur såna här dalar, är det ens möjligt? Ska man visa vad man känner eller ska man gömma det inombords? Jag funderar på att begå självmord. För jag ser ingen utväg. Jag vet att självmord anses vara själviskt och fegt men vem vill leva ett liv med bara lidelse?


   
Citera

Ta sig i kragen och rid igenom det. Typ alla har sådana där perioder men det går över, ofta av sig själv.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

thefox:

Ska man visa vad man känner eller ska man gömma det inombords?

Vad tjänar du på att gömma allt inombords?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa klarar inte av att höra att man mår dåligt...


   
SvaraCitera

thefox:

Hur kommer man ur såna här dalar, är det ens möjligt?

Gör bara sånt du tycker är roligt så man får tänka på något annat[y]

thefox:

Ska man visa vad man känner eller ska man gömma det inombords?

Blir nog bara jobbigare om du håller det inombords

thefox:

självmord

Drabbar bara de du älskar


   
SvaraCitera

thefox:

Vissa klarar inte av att höra att man mår dåligt...

Tror du de mår bättre om du begår självmord utan förklaring? Går du till psykolog?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men de vill inte höra att man mår dåligt. Då kan man ju inte prata om det. Ja det gör jag


   
SvaraCitera

Ta tag i problemet istället. Du kommer må så mycket bättre när du klarar det.


   
SvaraCitera

thefox:

vem vill leva ett liv med bara lidelse?

Inte meningen att vara dryg, men lidelse ser jag som något positivt.

Myksa:

Typ alla har sådana där perioder men det går över, ofta av sig själv.

Det är långt ifrån alla som seriöst överväger att ta sitt liv.


   
SvaraCitera

thefox:

Nej men de vill inte höra att man mår dåligt. Då kan man ju inte prata om det. Ja det gör jag

Du kan ju prata om allt.


   
SvaraCitera

Man skåjjar inte om sånt här! Håppas du vet va de e du skriver för de e allvarlit. Sist ja läste en sånhär tråd om att nån skulle ta livet avsej satt de bara nån nån å bara nån roli fan skåjja å mådde hur bra som helst. En sån skulle ju ........! En som ska göra sånt gör allti misstaget att skriva om de, som alldri vågar utföra de, den som gör de gör de i tysthet. De e ett rop på hjälp å hjälpen finns. I de här läget vet ja mkt väl va ja skriver för e själv insätt i ämnet frå bägge håll. De värsta man kan säjja te nån e -ryck uppdej.


   
SvaraCitera

Tror ej att det är någon större fara.

Byt psykolog, han eller hon gör uppenbarligen ett dåligt jobb. Eller så berättar du ej sanningen. Eller så finns det inget att berätta.


   
SvaraCitera

Det är ganska uppenbart att din psykolog som du har nu ej kan hjälpa dig. Byt psykolog, det har jag gjort flera gånger och nu känns det som om jag har hittat rätt.


   
SvaraCitera

thefox:

Nej men de vill inte höra att man mår dåligt. Då kan man ju inte prata om det. Ja det gör jag

Om de bryr sig om dig kommer de förstå. Annars har du rätt kassa närstående.

Men: Psykolog, samtalserapi, medicin, Ungdomsmottagningen osv. Testa.


   
SvaraCitera