Aviseringar
Rensa alla

Självmord eller leva


Ämnesstartare

Du som funderat på att begå självmord flera gånger..varför har du inte gjort det? Vad är det som håller dig tillbaka?

Säger inte att det inte är bra att ni inte gjort det, tvärtom självklart.


   
Citera
Ämnesstartare

Usch. Men tänk på dom som faktiskt tycker om en? Typ familj kanske. Vad lessna dom skulle bli. Om en bror eller syster tog livet av sig skulle JAG bli så ledsen så jag tog livet av mig och då i sin tur skulle alla andra i familnej bli skitlessna och ta livet av sig så får vi värsta familjergraven.. eheha [tard]


   
SvaraCitera

Aktiv dödshjälp är olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har aldrig förstått varför man ska begå självmord.


   
SvaraCitera

Tycker det skulle vara så oerhöert taskigt mot de som jag tycker om som måste leva kvar.. Självmord är egentligen är rätt egoistisk handling när jag tänker efter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

så får vi värsta familjergraven.. eheha

Självmord ställer bara till med elände, för dem som är kvar

Jellybeans:

Jag har aldrig förstått varför man ska begå självmord.

Man gör det för att man mår skitdåligt, inte svårare än så. Men egentligen förstår inte jag heller, även fast jag tycker att livet suger ibland vill jag fan inte ta livet av mig för de. Jag vill leva för jag vet att livet suger ju inte alltid. det finns bra stunder, underbara stunder. de är så Jätte Mkt värda att leva för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det planerade datumet har inte kommit än.


   
SvaraCitera

levautanperfektion:

det finns bra stunder, underbara stunder. de är så Jätte Mkt värda att leva för

Ja precis. När man känner sig nere och allt är svart måste man försöka ta sig uppåt och se vad som kan bli bättre... även om det kan vara svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Men egentligen förstår inte jag heller, även fast jag tycker att livet suger ibland vill jag fan inte ta livet av mig för de.

Livet suger ibland för alla, för endel nästan alltid. Vem har sagt att det inte ska göra det?

levautanperfektion:

. Jag vill leva för jag vet att livet suger ju inte alltid. det finns bra stunder, underbara stunder. de är så Jätte Mkt värda att leva för

Och det är därför du lever nu, så sluta spekulera över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det bara är fåniga vanföreställningar i mitt huvud. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Du som funderat på att begå självmord flera gånger..varför har du inte gjort det? Vad är det som håller dig tillbaka?

Har inte vågat, jag var för rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska göra det när alla minst anar det. Typ den dagen när en atombomb släpps i Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara aldrig känt att det varit nån särskilt bra idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min katt, min bästa vänn och bandet kent. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palla.


   
SvaraCitera