Aviseringar
Rensa alla

självmord


Ämnesstartare

Jag har haft självmordstankar ett tag nu. Jag ser verkligen inget ljus. Bor på ett boende och berättade för personalen om mina tankar, de säger att de inte vet vad de ska säga/göra men att jag ska fortsätta kämpa. Känner inte att det hjälper så mycket. Vet inte vad jag skulle vilja höra men att få höra att de inte vet vad de ska göra gör att allt känns ännu mer hopplöst.


   
Citera

You need a hug and good friends 🙂


   
SvaraCitera

Det kommer bli bra, allt blir bra med tiden. KÄMPA❤️


   
SvaraCitera

Jag förstår att du tänker så nu, men om några år eller till och med månader kommer du tänka "vad glad jag är att jag inte tog livet av mig." Mitt tips är prata med bup så får du en massa tips och råd


   
SvaraCitera

Natthimmel:
Jag har haft självmordstankar ett tag nu. Jag ser verkligen inget ljus. Bor på ett boende och berättade för personalen om mina tankar, de säger att de inte vet vad de ska säga/göra men att jag ska fortsätta kämpa. Känner inte att det hjälper så mycket. Vet inte vad jag skulle vilja höra men att få höra att de inte vet vad de ska göra gör att allt känns ännu mer hopplöst.

Jag kan vara din kompis att prata med ( är mobbad) har inga kompisar att prata med.... 


   
SvaraCitera

Vad är det för odugligt boende? Har du någon handläggare eller socialsekreterare du kan vända dig till om hur otillräckliga de är? De ska ju fixa så att du får en psykologkontakt. Kontakta deras chef annars. 


   
SvaraCitera

Självmord är ingen bra utväg, det kan jag lova dig (har erfarenhet i ämnet). Det blir bättre förr eller senare. Och då kommer du vara glad att du fortfarande lever. Kämpa på å bevisa för dig själv att du är stark och kan ta dig igenom detta! Styrke kram Hjärta


   
SvaraCitera
Smilen

Det händer nog för nästan varje människa att självmordstankar dyker upp. Det är tyvärr inget ovanligt i dagens stressiga samhälle, men man måste se livets ljusa sidor faktiskt och lära sig uppskatta det man ser. Det finns mycket annat man kan hitta på, det är inte värt att dö en sådan kall död. Må gott njut av naturen och storstaden. Eller vad som helst. Vi ska inte dö på mycket länge. 

Lev livet maximalt. 


   
SvaraCitera

Natthimmel: Jag har haft självmordstankar ett tag nu. Jag ser verkligen inget ljus. Bor på ett boende och berättade för personalen om mina tankar, de säger att de inte vet vad de ska säga/göra men att jag ska fortsätta kämpa. Känner inte att det hjälper så mycket. Vet inte vad jag skulle vilja höra men att få höra att de inte vet vad de ska göra gör att allt känns ännu mer hopplöst.

Hej, kul att läsa från dig igen. Det var ett antal år sen sist. Synd däremot att du mår dåligt. Ledsen

Vad är det med livet som känns mest outhärdligt? Får du någon medicin?


   
SvaraCitera

det blir alltid bättre. Jag har hört och läst sååå många hisytorier om hur långt nere i skiten dom var och sedan tog sig upp igen. Man får kommaihåg att om man tar sitt liv så avslus inte smärtan. Den förs bara över till dina nära och kära. En enorm smärta. Ge aldrig upp.

Om du tror på Gud så får du tänka att Gud ger inga försvåra uppgifter. Han älskar dig och ger alla olika svåra uppgifter. Det kan verka omöjligt men det går alltid. Det finns aldrig något som är för svårt. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:  Man får kommaihåg att om man tar sitt liv så avslus inte smärtan. Den förs bara över till dina nära och kära. En enorm smärta. Ge aldrig upp.

Detta är så sant!!!


   
SvaraCitera

Axelinaaas: Man får kommaihåg att om man tar sitt liv så avslus inte smärtan. Den förs bara över till dina nära och kära. En enorm smärta.

Väldigt bra skrivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack allihopa för era kloka svar Hjärta


   
SvaraCitera

Undra vad som orsakar deppression egentligen, jag tror att det är när man rör sig för lite faktiskt.


   
SvaraCitera

Hoppas du mår bättre nu, jag vet inte orsaken till varför du mår dåligt men hoppas det är över nu. Hjärta


   
SvaraCitera