Forumet - självmordstankar

självmordstankar

1326 0 57

Spana också in:

Myksa:

Sömn är grunden till en bra hälsa. Många ungdomar som mår dåligt gör det delvis på grund av deras usla sovtider.

mina usla sovtider är orsakat av ångest som omöjliggör det att sova, har man ångest är det rätt svårt att få någon ordentlig ordning på när man sover
tack för tipsen jag tipsar vidare till en annan tjej oxå på bdb.
men behöver ju själv råden oxå.
vill klara det här året utan skärsår och tänker inte ge upp. och ja jag har varit hos psykologer det hjälper inte, det bryter inte mönstret liksom.
behöver något som jag kan bryta mönstrert med och ta till när ångesten kommer och jag vill skära. har provat gummiband men det bet inte på mej.
alla tips är välkommna
Kajin:

mina usla sovtider är orsakat av ångest som omöjliggör det att sova, har man ångest är det rätt svårt att få någon ordentlig ordning på när man sover

Men att man inte får ordning på sömnen ger i sig mer ångest och du kommer tillslut inte veta vad som är sömnbrist och vad som är riktig ångest.
Jag somnar äntligen som en bebis efter många års sömnproblem och ångestproblemen har därmed minskat ganska mycket.
Får du ingen psykhjälp? Fixa KBT för ångesthantering och sömnproblem.

Jag tror ungdomars psykiska ohälsa i västvärlden till stor del beror på fel kost, fel dygnsrytm, för lite motion som ger endorfinkickar som håller hjärnans signalsubstanser i form och för lite dagsljus som håller melatoninhormonet på rätt nivå vid rätt tider. När man sedan hamnat i en ond cirkel så slutar hjärnan fungera som den ska och larmar om ångest hit och dit när det inte finns någon anledning till det.

Så till trådskaparen - sluta skära dig, börja jogga. Du får exakt samma ångestnedsättande effekt i hjärnan av motion som du får av att skära dig.
framtidstron:

Så till trådskaparen - sluta skära dig, börja jogga. Du får exakt samma ångestnedsättande effekt i hjärnan av motion som du får av att skära dig.

av trådskaparan alltså mej!!

jag har slutat skära mej slutade i höstas. nu söker jag bara tips på hur jag ska hantera ångesten när den kommer. så jag inte börjar skära mej igen.
var nära en gång men klarat mej hittills
laike:

jag har slutat skära mej slutade i höstas. nu söker jag bara tips på hur jag ska hantera ångesten när den kommer. så jag inte börjar skära mej igen.
var nära en gång men klarat mej hittills

jogga är fortfarande bra, eller annan valfri fysisk aktivitet som är lite mer ordentlig. jag skulle aldrig palla jogga, det är ju jättejobbigt, men ångestnedsättande är det absolut. Din hjärnas signalsubstanser förändras av motion så att du får mindre ångest.