Aviseringar
Rensa alla

Självskadebeteende


Ämnesstartare

Bröt upp kontakten med mitt ex för ungefär en månad sedan. Han mår så psykiskt dåligt och det började smitta av sig på mig, jag mådde skit för jag försökte verkligen vara hans vän men det gick inte för han fortsatte att pusha bort mig. Så tillslut bad jag honom att inte prata med mig mer, för min egen skull. Nu idag fick jag reda på av en av hans kompisar att han har skurit sig igen, riktigt jävla djupt denna gången. Wääh. Vill inte att han ska må dåligt. Bryr mig om honom ju. Försökte få honom att sluta när vi var tillsammans, men det gick inte. Vet inte vad jag ska göra liksom. Ringde honom idag och så fort jag nämnde det så la han på. Jag vet att det egentligen inte är mitt problem men åh. Finns det något man kan göra? Någon annan som har erfarenhet av detta?


   
Citera

Tyvärr finns det ingenting du kan göra. Som du skrev har du redan försökt få honom att sluta, du kan inte göra mer än så. Nu när ni dessutom gjort slut är det inte ditt ansvar (det var det i och för sig inte förut heller men ah). 

Jag vet att det är jobbigt, men du måste försöka fokusera på ditt eget liv och försöka må bra själv istället för att fokusera på honom och på hur lite du kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter klokt. I guess. Tack! 


   
SvaraCitera

om han är under 18 kan du ju alltid prata med hans föräldrar. förutsatt att dom inte redan vet något. 


   
SvaraCitera

Ring akuten! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

om han är under 18 kan du ju alltid prata med hans föräldrar. förutsatt att dom inte redan vet något. 

ah fast han är 18 och hans föräldrar är inte uh.. bra föräldrar hah.


   
SvaraCitera