Aviseringar
Rensa alla

Självskadebeteende


Ämnesstartare

Har börjat skära mig för ca 1-2 månaders sedan. Och jag gör fortfande det. Detta har hänt sedan min föredetta kompis har spridit falska rykten om mig bara för att få alla att hata mig, då hon har lyckats med det så har jag knappt ngt vänner kvar & jag e ensam nästan hela tiden. Har försökt sluta skära mig men det går bara nt, det känns som att jag nt e värd att få levande på denna jord. Så snälla hjälp mig


   
Citera

Att skära sig är aldrig en lösning på ens problem och leder allt som oftast vidare i ett fortsatt självdestruktivt beteende. Man kommer att må fortsatt dåligt och mentaliteten att ''skära sig är enda vägen ut'' förekommer ofta. Du förstör din kroppsdel(armen).
Du är betydligt mer värd än såhär och du vet ju själv att dessa rykten inte är sanna?
Visa att du blir sårad och framhäv att det inte finns några som helst bevis för det och att de aldrig kommer att få några för det heller.
Sköt om dig nu! GladHjärta


   
SvaraCitera

Saker svänger snabbt och det som är ditt liv nu kommer inte ha någon betydelse alls bara du ger det tid. Lovar att det ordnar sigHjärta


   
SvaraCitera

Jag hade ett självskadebeteende under flera år, men nu har jag inte skurit mig på evigheter och tänker inte göra det heller. Det borde inte du heller göra! Stå på dig och ignorera idioter som sprider rykten om dig, de är inte ens värda din uppmärksamhet.
Jag tycker att du borde säga till dina föräldrar eller skolan om vad som hänt, då kanske de kan få det att sluta. Sen finns det alltid någon, någonstans som vill vara ens vän, så börja leta! Kolla på nätet, sök efter folk som bor i samma stad eller nära dig. Eller så kan du börja med någon aktivitet.


   
SvaraCitera

ska du skära dig så skär in i am the beast då får du ett arr som ser ut så (= just a free tip 


   
SvaraCitera