Aviseringar
Rensa alla

SJs tågresor.


Ämnesstartare

Vad händer om man blir påkommen med att inte ha betalat?
Måste ta mig till Stockholm men det är sjukt dyrt ;o
Har testat några gånger med att ha betalat men att inte visa, och se om de märker det och ingen har sagt ngt så borde inte vara något problem. Men vet ju aldrig.
Iaf, nån som vet vad som händer?
Blir man avslängd?
Böter?
Polis o grejjer? ^^

(jag vet att man inte ska cheata, men denna gången är det tvunget!)


   
Citera
Ämnesstartare

Böter lär du bara få.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh, dom har kollat varje gång jag åkt med, flera gånger i varje vagn, så lycka till. Dom skannar ju biljetten och ser om platsen är bokad etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har åkt en del tåg och då har det funnits folk som inte betalat och råkat ut för:

Böter

Bli avslängd utan böter

Böter och blivit avslängd


   
SvaraCitera

majsoo:

Har testat några gånger med att ha betalat men att inte visa, och se om de märker det och ingen har sagt ngt så borde inte vara något problem. Men vet ju aldrig.

Har du åkt Intercity? Det är de tåget som är lättast att fuska på.

Lokaltåg har jag fått uppfattningen att det är ganska svårt, och X2000 så är det bokade biljetter. Du måste boka en plats på X2000, på Intercity kan du åka "utan garanterad sittplats".


   
SvaraCitera

Med andra ord: Åker du Intercity är det lättare att fuska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åker du SJ, kan man ju köpa på tåget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du blir straffbazzad av konduktören:F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte värt att åka fast, det är pinsamt och dyrt. Om jag skulle åka SJ's tåg skulle jag inte planka, inte på tåg där man sitter i timmar. Men på vanlig pendeltåg eller tunnelbana, när det bara är några stationer.. då äre okej imo ;P


   
SvaraCitera

Det värsta som kan hända är väl i princip att man får gå av vid nästa station. Böter ska man väl få egentligen, men sånt kan man alltid snacka sig ur.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

du blir straffbazzad av konduktören:F

mog1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

mog1

är jättemogen[blush]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

DMITRI: mog1
är jättemogen[blush]

trodde du var mognare än så iaf :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem kan ju inte ge dig böter om du vägrar ge några personuppgifter. skulle tippa på att du bli avslängd. 🙂


   
SvaraCitera

Sist jag åkte tåg till Stockholm så missade jag när konduktören kollade ny resenärer, så det blev aldrig av att jag flashade biljetten. Kändes ovärt, hade lika gärna kunnat låta bli att köpa biljett. [zzz]


   
SvaraCitera