Aviseringar
Rensa alla

sjuk av godis


Ämnesstartare

Hej! Jag mår illa och kräktes efter att ha ätit detta godis. Är mycket yr också. Vad tror ni det beror på? Godiset
det heter "tutti frutti rings"


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fyfan tänker aldrig äta godis mer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra. håll dig borta från droger 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ååh tutti frutti-ringar. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
Ååh tutti frutti-ringar. Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera

Nej är det sådana sura :S Klarar inte av sånt Förvirrad även om jag skulle vilja Galen

Kan bero på mycket annat, onödigt att säga, ät inte godiset mer på ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aronssonjudas: Fyfan tänker aldrig äta godis mer.

Ät choklad, nötter, popcorn eller lakrits om du gillar det istället. Det är nyttigare. Ät det du inte mår illa utav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tutti Frutti är bara onyttigt men visst, det är gott. Jag skulle också må illa om jag åt en hel påse sånt men inte av mycket choklad och lakrits kan faktiskt vara nyttigt i små mängder.


   
SvaraCitera

Godis ... det var länge sen man åt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll dig borta från Tutti Frutti Rings och kör på ren choklad med hög kakaohalt så lär du säkert hålla dig frisk resten av livet. 


   
SvaraCitera

Jarps:
Tutti Frutti är bara onyttigt men visst, det är gott. Jag skulle också må illa om jag åt en hel påse sånt men inte av mycket choklad och lakrits kan faktiskt vara nyttigt i små mängder.

Nyttigt och nyttigt. Beror på i vilket syfte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel: Nyttigt och nyttigt. Beror på i vilket syfte.

Lakritsen användes som medicin förr vet jag, för att lindra hosta och lugna magen. Innehåller b-vitamin, olika antioxidanter och ämnet salicylsyra, ett ämne som finns i värkmediciner (ingen aning om vilka). Lakrits ska öka förbränningen. Har man för högt blodtryck ska man helst undvika äta detta.


   
SvaraCitera

Oj vad många ggr jag kräktes av för mkt godis som barn. hjälpte det? svar nej
mvh missbrukare


   
SvaraCitera

Jarps: men inte av mycket choklad

då har du inte ätit tillräckligt mycket choklad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: då har du inte ätit tillräckligt mycket choklad

nja, men tillexempelvis en 200 gram Maraboe mjölkchoklad kan jag trycka i mig utan problem. Det är rätt mycket ändå... ? Men jag har mått illa av ha ätit mycket choklad, dem gångerna man åt alldeles för mycket. På julen.


   
SvaraCitera