Aviseringar
Rensa alla

Sjuk, hur behandlar man?


Ämnesstartare

Jag är helt vanligt sjuk/förkyld och vill inte missa skolan ( går i 8:an nu ) så jag vill satsa riktigt mycket på skolan. Något sätt att bli frisk fortare?


   
Citera

Behövde man satsa i åttan? Jag gjorde en väldans massa kompleteringar i nian och gick ut med någorlunda bra betyg.


   
SvaraCitera

Var hemma och bli frisk innan du går till skolan, annars så blir du bara värre. Sov och drick te.


   
SvaraCitera

Ignorant:

Behövde man satsa i åttan

vissa behöver det, andra inte.

nian var dock lättare än åttan.


   
SvaraCitera

åttan är inte värsta grejen. men sov ordentligt, ät mycket frukt osv, gärna citrusfrukter (innehåller mkt c-vitamin), vila


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

nian var dock lättare än åttan.

Oh ja, I åttan fick man läxor hela tiden, i nian var det bara en massa arbeten man fick flera veckor på sig.


   
SvaraCitera

isola:

Sov

Är möjligen det absolut bästa botmedlet. Har du feber och snuva - sov så varmt som möjligt, gärna med kläder på.


   
SvaraCitera

häll idej 2 desiliter vanlit jevvla jättegött brännevin så e du pigg som en trimmat marsvin i mårrn.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

smaskit


   
SvaraCitera

Vila så fort du känner dig sjuk. och gå inte till skolan om du är sjuk


   
SvaraCitera

Man behandlar inte förkylning för det går inte. Man kan bara lindra den med ipren, nässpray och honungsvatten.


   
SvaraCitera

I Norge räknas bara betygen i sista året.
Föresten får vi läxor nästan i varje lektion nu förtiden [sad]

Kan du inte jobba hårt i skolan fastän du är sjuk? Man måste inte vara hemma så fort man blir förskyld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick varmt.. typ té eller honungsvatten.. eller varm oboy 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vissa behöver det, andra inte.

Jag är en sån där plugghäst med föräldrar som förväntar mycker ifrån mig, så jag känner att jag har stort ansvar nu.

spaceFlea:

I Norge räknas bara betygen i sista året

I Sverige räknas betygen (SLUTBETYG) från 6 till 9, därför ska man hänga med hela tiden.

Ignorant:

Oh ja, I åttan fick man läxor hela tiden, i nian var det bara en massa arbeten man fick flera veckor på sig.

Oj det visste jag inte, tack! [smile]


   
SvaraCitera