Aviseringar
Rensa alla

Sjuk på grund av min mentala hälsa?


Ämnesstartare

Hejsan

Jag undrar om någon skulle kunna säga om det är möjligt att man kan bli sjuk på grund av ens mentala hälsa?

För att förstå hur mitt läge är så får jag väl berätta hur allt ligger till:

I Onsdags satt jag och snackade med en tjej som jag känner väldigt bra. Hon sa ett par saker som jag vill glömma (vill inte gå in på detaljer) och för att inte såra henne va jag tvungen att säga saker som jag själv inte alls gillade. Den natten satt jag uppe till kl. 2:00 och hade jätte mycket problem med att sova.

I går (Torsdags) kom jag att tänka på det i skolan och helt plötslig började jag frysa något enormt. Det fortsatte så och på vägen hem stannade jag ett par gånger för att jag trodde att jag skulle spy. Jag gick o la mig ca 22:00 för att se om det bara va att jag var hängig, men mellan 0:00 och 2:00 hade jag kramper i magen.

Idag (Fredag) har jag legat hemma och vilat men jag fryser fortfarande. Jag har funderat på en hel del om vad hon sa och jag kommer inte någonstans.

Tror ni att min kyla och kramper kommer från mitt mental tillstånd eller är det bara något jag inbillar mig?


   
Citera
Ämnesstartare

Hjärnans kontroll över kroppen är extrem.


   
SvaraCitera

Morcains:

Tror ni att min kyla och kramper kommer från mitt mental tillstånd eller är det bara något jag inbillar mig?

ne det tror jag inte. kan vara ångest, dunkade ditt hjärta snabbare och skakade du?


   
SvaraCitera

Oj då, undra vad hon sa för horibelt.

Lr mår du dåligt för att du var tvungen att hålla in dina egna känslor hela tiden när du satt och pratade med henne och lixom spela?

För sådant brukar jag få ångest över. Det bästa är såklart att skrika vad man egentligen tycker, fast det går ju inte alltid.
Då får man tryckutjämna och hämnas på nån annan person istället, sen brukar de kännas bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

dunkade ditt hjärta snabbare och skakade du?

Jag fick ett liknande "anfall" idag när jag var hemma hos tjejen på filmkväll med en massa andra vänner och min puls va ca 30 slag på 16 sekunder så den är lite mer än min vanliga.

Men det händer något när jag blir sådan: Allt omkring slutar betyda något. Jag satt på en sängkant med huvudet ner lutat och en hund kom och slickade mig i huvudet 2 gånger utan att jag märkte det.


   
SvaraCitera

Det har nog mycket med mentala hälsan att göra.
Man kan ju tappa aptiten när man är deppig osv.


   
SvaraCitera

Mental ohälsa kan yttra sig i fysiska symptom, ja.


   
SvaraCitera

Morcains:

Jag fick ett liknande "anfall" idag när jag var hemma hos tjejen på filmkväll med en massa andra vänner och min puls va ca 30 slag på 16 sekunder så den är lite mer än min vanliga.

du kanske hade ångest? men kommer det bara så där från ingenstans eller har du deppressioner eller något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

du kanske hade ångest? men kommer det bara så där från ingenstans eller har du deppressioner eller något?

Hm... min bästa vän pratar knappt med mig, jag blir särbehandlad av mina vänner och på dom fyra senaste nätterna har jag inte kunnat somna fören 2:00 (vanligt vis somnar jag vid 23:00) så jag har nog haft lite bättre stunder i livet.

mediakatt:

Mental ohälsa kan yttra sig i fysiska symptom, ja.

Tack för att jag fick ett svar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera