Aviseringar
Rensa alla

Sjukanmälan på jobbet


Aldrig gjort. Däremot kanske stannat hemma någon dag mer än nödvändigt om jag vetat att det varit lugnt på jobbet.


   
SvaraCitera

Nja har inte direkt gjort så på jobbet, men när jag pluggade hände det flera gånger Rodnar


   
SvaraCitera

kakakaka:
Nä sjuk, trött, uttråkad o chilla kan jag göra/vara på jobbet.

:DDD


   
SvaraCitera
Pardon

Satan vad alla är duktiga här då...kort svar ja...jag är en skam för mänskligheten...fml


   
SvaraCitera
Vince

Pardon:
Satan vad alla är duktiga här då...kort svar ja...jag är en skam för mänskligheten...fml

Kanske de som är aktiva här är just något mer diciplinerade än vanligt.


   
SvaraCitera

Sjukanmälde mig ett par gånger för jag hade sådan ångest över att åka dit (för typ 1,5 år sedan), men annars har jag alltid varit sjuk på riktigt.


   
SvaraCitera

skoja. dt har hänt. lr asså dt händer hela tiden. eller inte för att jag har jobbat o fått lön för dt men har praktiserat. 


   
SvaraCitera
Kottar

ring bara säg att du är dödssjuk. Lätt


   
SvaraCitera
disney
Ämnesstartare

Hää, tack för alla svar. Fick ångest ett tag över att jag sjukanmälde mig trots att jag mest bara var trött och stressad över att jobba. Won't happen again though! 


   
SvaraCitera
Muffin

Nej inte från mitt jobb. Men händer emellanåt från skolan.


   
SvaraCitera

Hajar att man låter bli pga karensdagen, men tycker absolut inte att en mental sick day är något att skämmas över. Ibland känner man att saker suger och man kan inte förmå sig att jobba, då sjukar man sig. Inga konstigheter.


   
SvaraCitera

disney:
Till er som har något sorts arbete: Har det hänt att ni sjukanmält er för att kunna göra något annat? Om ens, bara för att ha en slappdag hemma.

Det är inte billigt att vara hemma sjuk!  Har du kollat hur stort karensavdraget är? Brukar vara men än man tror!


   
SvaraCitera

isola:
nä. eller det beror väl på hur jag mår, behövr jag chilla en dag så är det ju pga trötthet.

Att vara trött är inte samma sak som att vara sjuk. Ifall det var det så skulle nog många vara hemma sjuka på heltid. Galen


   
SvaraCitera

Jkpg_kille:

Att vara trött är inte samma sak som att vara sjuk. Ifall det var det så skulle nog många vara hemma sjuka på heltid. Galen

man kan vara trött och så kan man vara _trött_. det finns sjukdomar och måenden som gör en extremt trött som ej sömn råder bot på.


   
SvaraCitera
disney
Ämnesstartare

Jkpg_kille:

Det är inte billigt att vara hemma sjuk!  Har du kollat hur stort karensavdraget är? Brukar vara men än man tror!

Jag deltidsjobbar bara så jag tror inte jag får något sådant.


   
SvaraCitera