Aviseringar
Rensa alla

Sjukdom? #3


Ämnesstartare

Hej igen
Jag har inte pratat med pappan än eftersom han inte var i skolan idag...
Men efter skolan hade jag en tid bokad hos en läkare och han sade att jag är ca 17+2 veckor och om jag vill göra en abort så måste jag bestämma mig inom någon dag eftersom man kan göra det upp till vecka 18 och det blir mer komplicerat efter vecka 12. Så jag är väldigt förvirrad och stressad eftersom jag inte kan få tag på pappan. (Jag har ringt ca 20 gånger idag men han svarar inte).    

Nån som har något annat förslag på hur jag kan få tag på honom? :


   
Citera
Ämnesetiketter
sies
 sies

Det är du som bestämmer om du vill göra abort eller inte. Om du vill göra en abort så kanske det inte är nödvändigt att berätta för honom(?) Ingen aning hur vist det är, men aah... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Det är du som bestämmer om du vill göra abort eller inte. Om du vill göra en abort så kanske det inte är nödvändigt att berätta för honom(?) Ingen aning hur vist det är, men aah... 

Jag vet att det är jag som bestämmer men jag känner för att prata med honom först iallafall


   
SvaraCitera
sies
 sies

anonym998:

Jag vet att det är jag som bestämmer men jag känner för att prata med honom först iallafall

Jo, om du känner för det. Tänkte bara om du är 100% säker på abort och ändå vill berätta för honom, hur han skulle ta det liksom. Men jag känner inte killen så aah. Cool


   
SvaraCitera
duden

anonym998:

Jag vet att det är jag som bestämmer men jag känner för att prata med honom först iallafall

Det är nog bäst om ni får prata med varandra innan ni tar något beslut. Tycker dessutom att pappan har rätt
att bestämma över sitt barns liv.


   
SvaraCitera

Jag tycker att både du och pappan har lika rätt att bestämma sen är det ändå du som har barnet i magen och om han inte hör av sig och du är gravid i snart 18onde månaden och om du är osäker så skulle jag nog säga att du kanske ska behålla barnet för som det ser ut nu verkar det inte vara många alternativ.
Men det är väldigt fint av dig att höra av dig med pappan måste jag säga, tråkigt att han inte svarar, han vet nog men så har han kanske ångest och vet inte vad han ska säga eller så är han i ett dilemma där han inte vet om man vill vara pappa eller ej.
Jag hoppas det löser sig för dig! Glad


   
SvaraCitera

Vill du inte vara förälder just nu, gå och gör abort oavsett vad killen säger! Annars bör du gå vidare till familjeliv.se snart


   
SvaraCitera

Jag fick tag på honom idag, jag berättade för honom att jag är gravid och vi pratade en lång stund och jag tror att jag kommer att behålla barnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick tag på honom idag, jag berättade att jag är gravid och vi pratade en lång stund, och jag tror att jag vill behålla barnet


   
SvaraCitera
duden

anonym998:
Jag fick tag på honom idag, jag berättade att jag är gravid och vi pratade en lång stund, och jag tror att jag vill behålla barnet

Grattis! Jag sitter här och kan knappt sluta le, blir alltid så glad då någon ska få barn Glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

hur gammal är du?


   
SvaraCitera
mens
 mens

bebisar är jättesöta men det gäller ju att ha ett liv där en unge passar in och kunna ge hen allt hen förtjänar och behöver. 


   
SvaraCitera

mens:
hur gammal är du?

Undrar jag också, det blir ju rätt jobbigt att ha en bäbis i högstadiet/gymnasiet!


   
SvaraCitera
duden

mens:
hur gammal är du?

Hon blir 19 i maj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duden:

Grattis! Jag sitter här och kan knappt sluta le, blir alltid så glad då någon ska få barn Glad

Tack Glad


   
SvaraCitera