Aviseringar
Rensa alla

sjukdom? #2


Ämnesstartare

Tog 3 graviditetstest för en stund sedan och alla var positiva..
Jag hade inte googlat på mina symtom och därför visste jag inte. Nej, min mage är inte speciellt stor, jag har har gått upp lite i vikt och den har blivit lite större än tidigare men den är inte så stor så att det måste vara en graviditet utan jag tänkte bara att jag gått upp i vikt (har inte tränat på ett tag). Nu har jag dessutom läst på lite och alla som är gravida får inte jättemagar, det hade inte min mamma heller (pratade med henne nyss).

Det jag är mest nervös inför är HUR ska jag berätta för min bästa kompis att jag är gravid med hans barn!?


   
Citera
Ämnesetiketter
mens
 mens

Strunta i det nu. Tänk på dig själv först. Beställ tid för samtal på ungdomsmott. på hur du ska göra med abort etc.


   
SvaraCitera

"Hej, jag är gravid. du är pappan." förslagsvis


   
SvaraCitera
sies
 sies

Men ta din tid med att berätta för honom så du slipper oroa dig om det under graviditeten, bara du inte ljuger om det. 🙂


   
SvaraCitera

ts kanske själv ska få välja huruvida hon vill göra abort eller ej..?

mens: på hur du ska göra med abort etc.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
ts kanske själv ska få välja huruvida hon vill göra abort eller ej..?

Gäller ju att tänka på barnets bästa. Kanske inte direkt de bästa förutsättningarna att vara ett oplanerat barn till en ung mamma och en pappa som eventuellt inte kommer finnas där?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Blivande_japan:
ts kanske själv ska få välja huruvida hon vill göra abort eller ej..?

skrev ej att hon skulle dit och prata om det


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Gäller ju att tänka på barnets bästa. Kanske inte direkt de bästa förutsättningarna att vara ett oplanerat barn till en ung mamma och en pappa som eventuellt inte kommer finnas där?

kanske inte bästa förutsättningarna att vi i egenskap av random folk på ett ungdomsforum ska styra henne heller


   
SvaraCitera
Berit

Ruttenfisk:

Gäller ju att tänka på barnets bästa. Kanske inte direkt de bästa förutsättningarna att vara ett oplanerat barn till en ung mamma och en pappa som eventuellt inte kommer finnas där?

kan bli mycket bra utan de bästa förutsättningarna trots oplanerat utan en förälder


   
SvaraCitera
mens
 mens

mens:

skrev ej att hon skulle dit och prata om det

- ej


   
SvaraCitera
mens
 mens

men jo klart att det är bäst men vi vet ju ej hur gammal du är etc


   
SvaraCitera

Berit:

kan bli mycket bra utan de bästa förutsättningarna trots oplanerat utan en förälder

Kan - men det är ej sannolikt.


   
SvaraCitera
duden

Vet du hur länge du har varit gravid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
men jo klart att det är bäst men vi vet ju ej hur gammal du är etc

Jag fyller 19 i maj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duden:
Vet du hur länge du har varit gravid?

Har inte varit hos en läkare än eftersom jag fick reda på att jag är gravid idag men ungefär 4mån


   
SvaraCitera