Aviseringar
Rensa alla

Sjukgymnastik


Ämnesstartare

Hej

Jag stukade foten rejält för ett tag senGråter, har fortfarande ont och har blivit erbjuden sjukgymnastik av vårdcentralen. Tror jag tänker ta erbjudandet, men vet typ ingenting om det. Nån som gått på sjukgymnastik som kan berätta lite vad man får göra och så? Vad har jag att vänta mig?Söt


   
Citera

LillaTjejen:
Hej

Jag stukade foten rejält för ett tag senGråter, har fortfarande ont och har blivit erbjuden sjukgymnastik av vårdcentralen. Tror jag tänker ta erbjudandet, men vet typ ingenting om det. Nån som gått på sjukgymnastik som kan berätta lite vad man får göra och så? Vad har jag att vänta mig?Söt

Men det är väl klart du ska träna upp foten hos sjukgymnasten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jkpg_kille:

Men det är väl klart du ska träna upp foten hos sjukgymnasten!

Jo, men hur går det till? Undrar liksom vad man får göra


   
SvaraCitera

LillaTjejen:

Jo, men hur går det till? Undrar liksom vad man får göra

Fråga sjukgymnasten kanske?


   
SvaraCitera

Eftersom jag har en cp-skada är jag uppväxt med sjukgymnastik, men den ser olika ut beroende på hur skadan ser ut. Min vänstra arm och hand var spänd och hårt knuten.. Därför skulle jag träna på att räta ut den och dessutom skulle jag lära mig att vända upp handflatan. Eftersom min vänstra fot var sned hade jag även stadiga kängor i början. Från allra första början hade jag en känga med en skena som gick ända upp till knäet på det vänstra benet. 

Nåväl, hur din träning ser ut vet jag förstås inte riktigt. Jag har inte sett dig i verkligheten och vet inte hur din skada ser ut, men du kommer säkert att få ett program med övningar som du ska göra ett ex antal gånger varje dag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer antagligen få göra grejer som tränar upp musklerna i ankeln eller vad det heter. Har man stukat en gång är det lättare att stuka igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får träna upp muskeln igen, ofta när man stukat fot/dragit ledband osv i foten får man träna mycket balans. Spenderat för många timmar på balansplatta pga avdragna ledband i fötterna som handbollsspelare. 


   
SvaraCitera