Aviseringar
Rensa alla

sjukligt samlande


Hjärtlös:

Mormor. Rätt jobbigt.. för hon står mig väldigt nära, typ närmare än mina föräldrar.

Förstår hade det likadant med min morfar när jag var liten och han levde, ja alltså att han stod nära, han var ingen hoarder på det viset även om han tillhörde en generation som sparar på det mesta.  Ser hon något problem i det?


   
SvaraCitera

dazed:

Förstår hade det likadant med min morfar när jag var liten och han levde, ja alltså att han stod nära, han var ingen hoarder på det viset även om han tillhörde en generation som sparar på det mesta.  Ser hon något problem i det?

Hon tycker delvis att det är jobbigt att inte kunna städa överallt hemma. För mig och andra närstående är det ett större problem än vad det verkar vara för henne, det blir rätt jobbigt när man knappt kan ställa sin tallrik med mat någonstans. Vi har alla i släkten erbjudit oss att städa upp hela huset och rensa ut en massa skräp men nej, det får vi inte.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Hon tycker delvis att det är jobbigt att inte kunna städa överallt hemma. För mig och andra närstående är det ett större problem än vad det verkar vara för henne, det blir rätt jobbigt när man knappt kan ställa sin tallrik med mat någonstans. Vi har alla i släkten erbjudit oss att städa upp hela huset och rensa ut en massa skräp men nej, det får vi inte.

Ni är kluvna mellan en allmän kärlek till henne och respekten som följer med detta kan man säga då kanske. Har hon alltid varit sådan?


   
SvaraCitera

dazed:

Ni är kluvna mellan en allmän kärlek till henne och respekten som följer med detta kan man säga då kanske. Har hon alltid varit sådan?

Hon har varit sådan att hon gillar samlingar så långt bak i tiden jag vet. Det har varit mindre förr men ökat med tiden. Det är lite klurigt med henne då hon är så himla envis, vilket är asbra för henne i vissa sammanhang. Men när det gäller hur hon bor tror jag hon skulle behöva förändring.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Hon har varit sådan att hon gillar samlingar så långt bak i tiden jag vet. Det har varit mindre förr men ökat med tiden. Det är lite klurigt med henne då hon är så himla envis, vilket är asbra för henne i vissa sammanhang. Men när det gäller hur hon bor tror jag hon skulle behöva förändring.

Aha tänkte om det vore något som kom i och med att hon tex blev änka eller något sådant. Trist.


   
SvaraCitera

dazed:

Aha tänkte om det vore något som kom i och med att hon tex blev änka eller något sådant. Trist.

Nä, gift och får rätt mycket onödigt hon önskar sig.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Nä, gift och får rätt mycket onödigt hon önskar sig.

Hon får gifta om sig med en snål fan. 


   
SvaraCitera

dazed:

Hon får gifta om sig med en snål fan. 

Haha ja. Känner du någon från 60-70 får du gärna säga till.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Haha ja. Känner du någon från 60-70 får du gärna säga till.

Kan möjligen ordna fram lite dumsnålt lammkött. 


   
SvaraCitera

dazed:

Kan möjligen ordna fram lite dumsnålt lammkött. 

Hmm det kan duga. Mormor kanske kan behöva någon som inte sover hela dagarna..


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Hmm det kan duga. Mormor kanske kan behöva någon som inte sover hela dagarna..

Du kommer att få kalla mig morfar nu så att du vet!


   
SvaraCitera

dazed:

Du kommer att få kalla mig morfar nu så att du vet!

Ojdå, är du säker på vad du ger dig in i? Annars: Kul, hej morfar!


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Ojdå, är du säker på vad du ger dig in i? Annars: Kul, hej morfar!

Jag kanske behöver lite jävla pryttlar. Ja hej du lilla vän, tyst nu unge medan jag berättar gamla grumliga minnen om motböcker och ransoneringskort.


   
SvaraCitera

dazed:

Jag kanske behöver lite jävla pryttlar. Ja hej du lilla vän, tyst nu unge medan jag berättar gamla grumliga minnen om motböcker och ransoneringskort.

Nice. Du blir nog en roligare morfar än min nuvarande. 


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Nice. Du blir nog en roligare morfar än min nuvarande. 

Per Oscarsson got nothing on me.


   
SvaraCitera