Aviseringar
Rensa alla

Sjukligt svartsjuk pojkvän


Fail troll is fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nu ska vi se om jag har fattat det här rätt: Allt är "jättebra" utom...förhållandet?

Men han är snäll ibland, kallar mig älskling och så.

Blivande_japan:

låter som ett sjukt sunt förhållande om du inte får umgås emd killar. förövrigt skrve du förut att han ej är så gullig annars heller

Ibland är han gullig, men ibland kan det också bli lite för mycket. Men han säger att detta är för mitt eget bästa. Han vill ju inte bli störd när han tittar på tv och det kan man väl förstå. Tycker bara att han kanske kunde säga det på ett lite snällare sätt än "Försvinn nu så jag slipper se dig".

mynona:

Bo på skilda håll; umgås med andra killar och låtsas inte höra hans invändningar, samtidigt som du försöker stärka hans självkänsla; och lär dig självförsvar så du kan fälla honom med ett karateslag om han försöker misshandla dig.

Jag får inte bo hos någon annan än honom. Min styvfar, mamma och min lillasyster ska flytta till Skellefteå och då får inte jag följa med. Jag och Rickard bor i Sundsvall och min bror och min pappa bor i Uppsala. Skulle jag flytta från Rickard skulle jag hamna på gatan.

Jag tror inte jag har någon motivation för att lära mig kampsport. Klarade knappt av gymnasiet liksom. Vet heller inte om Rickard skulle godkänna att jag började på någon sådan kurs eftersom jag måste fråga honom om lov innan jag får göra nya grejer.

Angelize:

Men lilla gumman, skaffa lite självrespekt. Han är för fucked up för att kunna ändras på. LÄMNA. Fan, jag skulle skämts ihjäl om någon gjorde som han mot några av mina killkompisar. INTE ok.

Men han är snäll ibland och jag har sagt till mina kompisar att de inte ska hälsa på mig om de ser mig med Rickard då han tappar humöret så lätt. Men han kan vara jättegullig också, kallar mig älskling och sånt. Jag försökte göra slut en gång, men då blev han jätteledsen och sa att jag var hans allt och att han skulle ta livet av sig om jag lämnade honom. Och då kunde jag ju inte göra det. Vill inte vara orsaken till att han dör.

NEMI:

. Är han sjukligt svartsjuk och kontrollerande så kommer inte du kunna göra honom mindre sådan.

Skadar väl inte att försöka? Jag har ju inget att förlora direkt.

NEMI:

Lämna honom. Om du inte vill vara i samma situation plus bli kontinuerligt misshandlad av honom framtiden.

Men vi har trots allt varit tillsammans i 3 år och jag älskar honom jättemycket. Vill helst inte kasta bort 3 år om det inte är absolut nödvändigt. Jag tror inte han skulle misshandla mig. Han har aldrig burit hand på någon kvinna innan vad jag vet. Det värsta han gjort mot mig har varit att han skrikit åt mig, sagt att jag är en dum, lat och ful hora som ingen kan älska osv, men han var full då, så jag vet att han inte menade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elizabeth:

Vill helst inte kasta bort 3 år om det inte är absolut nödvändigt.

Du kastar inte bara bort tre år på ingenting. Du har levt med en man i tre år som behandlar dig som skit rent ut sagt. Om du gör slut, så har du fått tre års erfarenhet av att bli behandlad dåligt.

Du säger att du älskar honom.
Men tänk tanken att du kan träffa någon annan, som tar hand om dig, hjälper dig med hushållssysslor, någon som aldrig skulle kalla dig för fula saker, någon som nästan alltid kallar dig för älskling. Någon som älskar dig. Någon som låter dig ha ett eget liv med kompisar av båda könen. Du måste inse att det finns bättre för dig, att du kan få ett bättre liv med någon annan.

Tror du verkligen att han älskar dig när han kallar dig för hora, ful och säger att ingen kan älska dig? Man behandlar inte någon man älskar så.

Du måste bryta dig loss. Han kommer aldrig börja behandla dig med värdighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elizabeth:

Skadar väl inte att försöka? Jag har ju inget att förlora direkt.

Klart du har något att förlora. Ett liv i frihet, där du slipper bli kränkt, kontrollerad och illa behandlad.

Elizabeth:

Jag tror inte han skulle misshandla mig. Han har aldrig burit hand på någon kvinna innan vad jag vet. Det värsta han gjort mot mig har varit att han skrikit åt mig, sagt att jag är en dum, lat och ful hora som ingen kan älska osv, men han var full då, så jag vet att han inte menade det.

Ingen bra kille kallar sin flickvän för en ful,dum hora.
So what om han var full? Det är väl fan inte okej för det. Då kan han ju lika bra kunna drämma till dig nästa gång när han är full "men inte mena det".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte bra att du är med någon som gör så här mot dig. Det vore hämst om något skulle hända dig ju. Misshandlar han anndra så kan det gå så långt att han kommer börja göra det mot dig. Efter som han är alkoholist så påverkar det ju han kraftigt med.
Han har aldrig övervägt att sluta drika eller att du har påpekat för honom att han kanske borde dra ner på det?
Att han är söt och snäll ibland är nog för att du inte ska tycka att han är ett sånt svin som han är.
Du borde egentligen anmäla han för vad han gjorde mot din vän. För det är inte! ok.


   
SvaraCitera

tycker nackskott låter som en lämplig lösning. Eller varför inte isoleringscell på livstid. Såna människor borde inte få gå lösa [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Du kastar inte bara bort tre år på ingenting. Du har levt med en man i tre år som behandlar dig som skit rent ut sagt. Om du gör slut, så har du fått tre års erfarenhet av att bli behandlad dåligt

Han har inte alltid varit såhär, det är mest det senaste året som det har börjat eskalera. Och det har sina förklaringar då han bl.a blivit av med jobbet.

Grief:

Men tänk tanken att du kan träffa någon annan, som tar hand om dig, hjälper dig med hushållssysslor, någon som aldrig skulle kalla dig för fula saker, någon som nästan alltid kallar dig för älskling. Någon som älskar dig. Någon som låter dig ha ett eget liv med kompisar av båda köne

Jag vet inte riktigt. Min förra pojkvän var också kriminell, knarkade och slogs och grejer. Det verkar som att jag bara träffar sådana typer.

Grief:

Tror du verkligen att han älskar dig när han kallar dig för hora, ful och säger att ingen kan älska dig? Man behandlar inte någon man älskar så.

Men han var ju full. Han menade inte det han sa.

NEMI:

Ingen bra kille kallar sin flickvän för en ful,dum hora. So what om han var full? Det är väl fan inte okej för det. Då kan han ju lika bra kunna drämma till dig nästa gång när han är full "men inte mena det"

Nej, det är inte ok, men han bad om ursäkt när han hade nyktrat till. Skulle han någonsin slå mig skulle jag definitivt lämna honom dock, men det tror jag inte att han kommer att göra.

sansan93:

. Efter som han är alkoholist så påverkar det ju han kraftigt med.Han har aldrig övervägt att sluta drika eller att du har påpekat för honom att han kanske borde dra ner på det?

Tror inte han klarar av det. Hans pappa är också alkoholist så det ligger nog i släkten.

sansan93:

Du borde egentligen anmäla han för vad han gjorde mot din vän. För det är inte! ok.

Det kan jag ju inte göra. Då skulle jag förstöra hans liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elizabeth:

Jag vet inte riktigt. Min förra pojkvän var också kriminell, knarkade och slogs och grejer. Det verkar som att jag bara träffar sådana typer.

Inte så konstigt med tanke att du inte verkar ha något emot att de håller på som dem gör.

Elizabeth:

Nej, det är inte ok, men han bad om ursäkt när han hade nyktrat till. Skulle han någonsin slå mig skulle jag definitivt lämna honom dock, men det tror jag inte att han kommer att göra.

Många som säger det. Ännu fler som ändå inte går vid första slaget när det väl kommer till kritan. Hoppas innerligt att du är en av dem få om det händer.

Elizabeth:

Tror inte han klarar av det. Hans pappa är också alkoholist så det ligger nog i släkten.

Då får du väl helt enkelt fråga dig själv om du är beredd på att leva med en alkoholist för resten av ditt liv, om du nu verkligen inte kan lämna honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elizabeth:

Han kan faktiskt vara världens gulligaste ibland.

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elizabeth:

Men han var ju full. Han menade inte det han sa.

Vänta bara tills han slår dig när han är full. Och han kommer skylla på att han var full och att det inte var meningen.

Innerst inne vet du om att du måste lämna honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd ditt förnuft, flicka. Är det här mannen du hade tänkt leva med? En kille som inte ens låter dig umgås med dina killkompisar och tilltalar dig med nedsättande ord, mot din egen vilja. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elizabeth:

Tror inte han klarar av det. Hans pappa är också alkoholist så det ligger nog i släkten.

Ja men man kan kämpa i mot det. Även om det är i släkten så visst är det lättare att hamna i det men, man kan välja. Det
kan vara så att han reagerar mer om DU säger till han, att DU vill att han ska sluta/ dra ner på drickandet. Det kan uppmuntra honom att söka hjälp själv om du har tur.

Elizabeth:

Det kan jag ju inte göra. Då skulle jag förstöra hans liv.

Du kan inte förstöra hans liv mer än vad han redan själv har gjort. Din vän har inte sagt något om att han blivt misshandlad då? och om han hamnar i fängelse eller så. Så kan han få den hjälp som han behöver med att sluta drick. Det kan hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där killen har ingen respekt för dig för fem öre. Dumpa, genast. Ju längre tiden går desto svårare kommer det att bli att lämna honom.


   
SvaraCitera

Elizabeth:

Tror inte han klarar av det. Hans pappa är också alkoholist så det ligger nog i släkten.

vill du då att era barn ska bli alkoholister "för det ligger i släkten"?

Elizabeth:

Det kan jag ju inte göra. Då skulle jag förstöra hans liv.

Han förstör sitt liv själv, genom att bete sig sådär. Om vi hårddrar det: man förstör inte en mördares liv genom att vittna mot honom, han förstörde det själv när han dödade.

Lämna honom innan det blir värre, för din egen skull.


   
SvaraCitera

Elizabeth:

Jag älskar ju honom.

Han älskar inte dig, vem försöker du lura?

Detta är inte den sortens bad-boy som kommer skärpa sig för din skull. Han har uppenbarligen ingen respekt för andra människor och kommer aldrig respektera dig heller. Du är hans lilla slyna som skall servera öl och göra som du blir tillsagd.


   
SvaraCitera