Aviseringar
Rensa alla

sjukt höjdrädd. normalt eller? [tard]


Ämnesstartare

har länge vetat att jag är rädd för höjder men numera kan jag inte ens kolla på film där folk står i skyskrapor och kollar ut eller står typ på terrass/balkong i höghus utan att få hjärtklappning och vilja kolla bort [sad][sad][sad] får typ svindel och tänker att personen/jag (ibland känns det som att det är jag som står där!!!!!!!!!) kommer trilla över kanten och dö

är detta normalt? [sad]

pic non-related

Image


   
Citera

Haha nja. Hjärtklappning vet jag inte om jag får men jag kan vara likadan. Tycker det är skitobehagligt med höjder på film ibland. Förstår verkligen inte hur folk kan stå så pass nära kanten som de gör ibland, fattar de inte att det är livsfarligt!

Men normalt vet jag inte om det är men onormalt är det väl inte heller.

Mår du dåligt utav bilden också eller? Hade troligtvis jag gjort om den varit lite större men nu känner jag inget som tur är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Mår du dåligt utav bilden också eller?

bilden är inte så läskig faktiskt. hade varit värre om fotografen stått närmre kanten tror jag! [sad]

El Guaje:

Förstår verkligen inte hur folk kan stå så pass nära kanten som de gör ibland, fattar de inte att det är livsfarligt!

eller hur [cry]

El Guaje:

Hjärtklappning vet jag inte om jag får men jag kan vara likadan. Tycker det är skitobehagligt med höjder på film ibland

känner mig inte lika onormal nu iaf [smile]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

eller hur

Skulle troligtvis aldrig överleva att stå nära kanten. Skulle ju snurra till i huvudet sen skulle man falla. Känns ju livsfarligt redan på ett par meters höjd. [sad]

enhimmelskdrog:

känner mig inte lika onormal nu iaf

Bra det! För det är du nog inte. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Bra det! För det är du nog inte. [wink]

kände mig som en pussy nyss när jag kollade på film (Takers) och en snubbe (eller det var flera men inte samtidigt) HELA TIDEN skulle stå precis vid terrassräcket på typ 50:e våningen!!!!! satt och tänkte typ "nej, nej, nej han kommer luta sig ut och trilla! eller bli nerputtad" [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

pic non-related

ok min var lite related men inte läskig [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

pic non-related

[chocked] Kommer inte kunna sova på ett tag nu.

Men ontopic, är också höjdrädd och det har blivit värre med åren. Vet inte varför dock men sjukt jobbigt. Man kan väl jobba bort det med nån sorts terapi.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

HELA TIDEN skulle stå precis vid terrassräcket på typ 50:e våningen!!!!! satt och tänkte typ "nej, nej, nej han kommer luta sig ut och trilla! eller bli nerputtad"

Det där känner jag igen! Tur att vi inte har ett sånt jobb iaf, måste vara jobbigt att vara skådis och inte kunna göra en sån scen. De tjänar väl iofs rätt bra så man kanske kan offra sig men kan inte vara lätt att stå och försöka göra ett bra jobb när det snurrar i huvudet och man har ett litet räcke mellan sig och gatan 2 km ner. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Man kan väl jobba bort det med nån sorts terapi.

känns lite onödigt på ett sätt. befinner mig ju sällan på höga höjder, så jag drabbas mest av höjdrädslan när jag ser film. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

plåster på såren <3

[sad]

El Guaje:

Det där känner jag igen!

är typ paranoid när jag går på broar etc också och tror att nån random ska slänga ner mig [blush] jättetöntigt, jag vet [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

De tjänar väl iofs rätt bra så man kanske kan offra sig men kan inte vara lätt att stå och försöka göra ett bra jobb när det snurrar i huvudet och man har ett litet räcke mellan sig och gatan 2 km ner. [crazy]

skulle kaaaaanske klara det beroende på hur länge jag skulle behöva stå där och hur mycket pengar jag skulle få [blush] men skulle vara livrädd


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

[sad]

Förlåt. Är på bushumör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

plåster på såren <3

trodde din grej var tecknade snoppar!

ont: Det är nog för att vi är korta och vana att vara långt ner. Stod på en barstol och skulle ta ner någonting från en garderob, då jag råkade titta ut genom fönstret, bodde på andra våningen. Så tittade jag ner i golvet och blev jätterädd. Stod där jättelänge och ba hjälp vad ska jag göra...
[cry]


   
SvaraCitera

Fick blöta handflator efter 0 sekunder.


   
SvaraCitera

stereo total:

Alltså, wtf är det här?

HAHA


   
SvaraCitera