Aviseringar
Rensa alla

Sjukt jobbig svartsjuka...


ziiesh
Ämnesstartare

Jag lider verkligen av svartsjuka..

Har en pojkvän som jag älskar och som älskar mig, jag vet verkligen att jag inte alls behöver vara svartsjuk, jag litar verkligen på honom, jag vet att han inte skulle svika mig.

Vissa dagar är jag sjukt glad och inget kan deppa ner mig.

Andra dagar är jag så himla svartsjuk på minsta lilla. Kan räcka med att han typ nämner något av sina ex för att jag ska känna mig ful och dålig och otillräcklig, och när jag känner mig så blir jag så sur på mig själv för att jag vet att jag inte har någon anledning att känna så.

Ibland kan vi inte ens ha ett normalt jävla samtal utan att jag deppar ihop. Jag hatar det för jag älskar honom.

Både min pojk och jag har kompisar av båda kön, och vi båda vet att vi båda snackar om sex med kompisar och skämtar ibland, och det är helt okej med mig, men ibland blir jag bara så sjukt svartsjuk och vill att han bara ska ägna sig åt mig och ingen annan. Men jag vill inte förbjuda honom från att prata sex med kompisar, för det gör ju jag med och det är verkligen både kul och nyttigt.

Det sista jag vill är att vara ett hinder för honom, vill inte att han skippar saker för att jag skulle må dåligt av det. Vill att han ska kunna roa sig och prata med sina vänner och leva ett normalt liv. Han var på studentkryssning nyss och på krogen och så, och vill verkligen inte ens tänka "jamen, låt honom åka för fan, det är helt lugnt och han kommer ha kul och det kommer vara underbart att ses sen igen", för det ska vara en sån glasklar självklarhet.
Det är en självklarhet, men det är jobbigt, och det ska det inte vara...

Detta är mest för att skriva av mig och kanske lyckas underlätta det lite, men diskuterar gärna, så svara! (:


   
Citera

Kontrollfreak.
Du är som alla andra tjejer, totalt cp MEN du har faktiskt kommit till insikt att du är korkad, och det är bra!


   
SvaraCitera

ziiesh:

jag litar verkligen på honom,

Där har du fel [no-no] Om du verkligen litar på honom så borde du inte vara svartsjuk.

Orka inte läsa hela.


   
SvaraCitera

Känner igen mig lite. Men det enda jag brukar göra är att försöka lägga band på mig själv. Ibland tänker man inte så rationellt, så det kan vara bra att stanna upp och tänka om, är det här befogat eller överdriver jag? Oftast överdriver man..


   
SvaraCitera

KKNDx:

MEN du har faktiskt kommit till insikt att du är korkad, och det är bra!

så sant. första steget mot förändring är att inse att man gör fel [cute]
så ta dig samman nu för fan, stumpan!


   
SvaraCitera

Glöm inte att skilja på hur du känner och vad du gör. Det första kan du inte ändra på eftersom det faktiskt inte är tilliten till honom som brister.

ziiesh:

Det sista jag vill är att vara ett hinder för honom, vill inte att han skippar saker för att jag skulle må dåligt av det.

Om det skulle vara omvänt, att han var svartsjuk och du skippar saker för att inte han ska må dåligt, skulle du se honom som ett hinder i ditt liv?


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

heinrich:

så ta dig samman nu för fan, stumpan!

haha, på nå sätt känns det som att det är ungefär såna där peppningar jag behöver [rolleyes] tack 🙂

_Lalle_:

Om det skulle vara omvänt, att han var svartsjuk och du skippar saker för att inte han ska må dåligt, skulle du se honom som ett hinder i ditt liv?

Inte ett hinder i mitt liv, tror jag, men allt blir ju mycket roligare om man får roa sig på flera sätt, och inte bara med en enda person..


   
SvaraCitera

KKNDx:

Kontrollfreak.
Du är som alla andra tjejer, totalt cp MEN du har faktiskt kommit till insikt att du är korkad, och det är bra!

Visdom.


   
SvaraCitera

KKNDx:

Du är som alla andra tjejer

"åååh, i 3:an dumpade en tjej mig för min bästa kompis,
och det är därför jag drar alla tjejer över ett sträck nu, 11
år senare. *buhu*"


   
SvaraCitera

fjeak:

"åååh, i 3:an dumpade en tjej mig för min bästa kompis,
och det är därför jag drar alla tjejer över ett sträck nu, 11
år senare. *buhu*"

Faktiskt inte.
Men ja jag drar alla tjejer över en kant, för att det ÄR så.
men nu ska du inte låta din PMS ta övertag å flippa ur, sätt dig å lugn och ro och tänk efter så förstår du nog.


   
SvaraCitera

KKNDx:

PMS ta övertag å flippa ur

Är helt lugn, kan meddela att jag är på bra humör, och
riktigt skrattade åt att jag var så rolig när jag hånade dig ^^
I mitt huvud hör jag "No women, no cry" haha[bigsmile]


   
SvaraCitera

fjeak:

hånade dig

Ditt hån fungerade inte, du framstod mer som en militantfeminist som bara gjorde bort sig.


   
SvaraCitera

ziiesh:

nte ett hinder i mitt liv, tror jag, men allt blir ju mycket roligare om man får roa sig på flera sätt, och inte bara med en enda person..

Du verkar ju vara en väldigt vettig tjej, även fast svartsjukan är jobbig så vet du ju vad som är okej och inte okej. Det är ganska bra jobbat.

ziiesh:

Kan räcka med att han typ nämner något av sina ex för att jag ska känna mig ful och dålig och otillräcklig,

Vad tror du ligger till grund för svartsjukan då?


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

_Lalle_:

Vad tror du ligger till grund för svartsjukan då?

Typ att han har älskat någon innan mig och haft sexpartners som han trivdes med innan mig också. Det enda jag hade innan var ett ärkesvin som ljög för mig och då och då våldtog mig, så kärlek är något enormt för mig.
är faktiskt stolt över mig själv, då han ett par gånger idag nämnde sitt ex som han var med länge, och jag tog inte illa upp. [y]


   
SvaraCitera

ziiesh:

Typ att han har älskat någon innan mig och haft sexpartners som han trivdes med innan mig också. Det enda jag hade innan var ett ärkesvin som ljög för mig och då och då våldtog mig, så kärlek är något enormt för mig.

Usch, det låter verkligen inget vidare. Men bara för att han har varit med fler som han trivdes med, och du har varit med en kille som inte förtjänade dig, betyder det inte att du inte förtjänar att vara lycklig och älskad av någon som du älskar. Det gör inte dig mindre värd! (kanske off the point, men för mig handlar svartsjuka mer om att jag känner mig mindre värd än att jag känner mig hotad av någon annan).

ziiesh:

är faktiskt stolt över mig själv, då han ett par gånger idag nämnde sitt ex som han var med länge, och jag tog inte illa upp.

Du ser [smile]

Hänger svartsjukan ihop med hur du känner dig i övrigt? Typ om du är på bra humör så tar du inte åt dig, om du är lite hängig så känns det jättejobbigt om han nämner sitt ex osv?


   
SvaraCitera