Aviseringar
Rensa alla

Sjukt ont i halsen


Ämnesstartare

Jag har varit mer eller mindre förkyld i mer än en månad, och igår tog slemmet i halsen äntligen slut. Nu gör det ont. Som att det tar emot något i halsen när jag sväljer, det svider liksom inte utan gör ONT.
Kände så för några veckor sen också och tyckte det var lika konstigt då.
Vad är det som är fel? Tänkte att det är typ svullna halsmandlar? Fast nu gör det bara ont på ena sidan av halsen.


   
Citera

Tycker du att det känns konstigt och att det känns fel, då tycker jag att du gör bäst i att uppsöka läkare än att du låter medicinskt olärda människor sitta och spekulera i vad orsaken till smärtan du upplever kan tänkas vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle Cutta:

Tycker du att det känns konstigt och att det känns fel, då tycker jag att du gör bäst i att uppsöka läkare än att du låter medicinskt olärda människor sitta och spekulera i vad orsaken till smärtan du upplever kan tänkas vara.

Sant. Är bara lite rädd.


   
SvaraCitera

Du kan även ringa till sjukvårdsupplysningen och höra med dem. De har öppet dygnet runt och deras tfnnummer är 1177.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte varför folk ställer sådana typer av frågor här..

Kalle Cutta:

Du kan även ringa till sjukvårdsupplysningen


   
SvaraCitera

Låter som svullna halsmandlar, många får det vid förkylningar. Ibland kan det bli så att ena halsmandeln är mer svullen än den andra, och då gör det ju mest ont på den sidan. Tror inte att du behöver oroa dig.

Kan ju vara halsfluss också. Gå till vårdcentralen om det inte gått över på någon dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Förstår inte varför folk ställer sådana typer av frågor här..

Kanske för att detta är ett relativt stort forum och man vill ha nån typ av vägledning? Det är ju knappast så att man väntar sig svar man kan lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du deeptroatha? om inte så borde du gå till doktorn[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Fast nu gör det bara ont på ena sidan av halsen.

loom:

Som att det tar emot något i halsen när jag sväljer, det svider liksom inte utan gör ONT

Har samma. Får du också ont i örat/öronen när du sväljer eller gäspar?

Vårdcentralen hittade inga fel på mig. Han visste inte vad det var. 180 spänn åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Har samma. Får du också ont i örat/öronen när du sväljer eller gäspar?

Hmm, nej... Bara halsen[sad]

Harpyja:

Vårdcentralen hittade inga fel på mig. Han visste inte vad det var. 180 spänn åt helvete.

Waaste. Dock är det gratis för mig så jag kan lika gärna prova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Hmm, nej... Bara halsen[sad]

God damn it.

loom:

Waaste. Dock är det gratis för mig så jag kan lika gärna prova!

Varför är det gratis för dig? [shake] Har du frikort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Varför är det gratis för dig? Har du frikort?

Det är väl gratis tills man är 20? Tror det är det här iallafall, fast iofs har jag inte varit där på några år..

Angelize:

röker du?

Inte särskilt mycket, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Det är väl gratis tills man är 20? Tror det är det här iallafall, fast iofs har jag inte varit där på några år..

nej, 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

nej, 18

NOOOOOOO!!! Åh, ledsen jag blev nu [sad]


   
SvaraCitera