Aviseringar
Rensa alla

Sjunde Himlen-Skådis I Trubbel 😮



   
Citera
mynona

Synd att det inte gällde den präst han spelade i serien. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀
blir glad när de slutar dåligt för dåliga skådisar

hua va ja hatade serien o alla i den

fast yngsta dottern ha ja för mig blev ganska söt när hon blev äldr men ah asdålig skådi de me skulle jag tro


   
SvaraCitera
mynona

Nä ska låtsas att det var pastorn han spelade i serien som anklagas. då går jag inte miste om skadeglädjen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste säga att jag är djupt besviken. Sjunde himlen var en föregångsserie för alla propert kristna och de återspeglade Herrens budskap mycket bra. Jag tyckte Stephen Collins gjorde en bra insats som Eric Camden och så gör han såhär? Han drar skam över serien och han drar skam över kristendomen och alla seriens följare.

Måtte denna vedervärdiga människa för evigt brinna i helvetet.


   
SvaraCitera
mynona

Hans-Peter:
Måste säga att jag är djupt besviken. Sjunde himlen var en föregångsserie för alla propert kristna och de återspeglade Herrens budskap mycket bra. Jag tyckte Stephen Collins gjorde en bra insats som Eric Camden och så gör han såhär? Han drar skam över serien och han drar skam över kristendomen och alla seriens följare.

Måtte denna vedervärdiga människa för evigt brinna i helvetet.

Men margareta, var är herrens eviga förlåtelse?


   
SvaraCitera
Kudhos

Hans-Peter:
Måste säga att jag är djupt besviken. Sjunde himlen var en föregångsserie för alla propert kristna och de återspeglade Herrens budskap mycket bra. Jag tyckte Stephen Collins gjorde en bra insats som Eric Camden och så gör han såhär? Han drar skam över serien och han drar skam över kristendomen och alla seriens följare.

Måtte denna vedervärdiga människa för evigt brinna i helvetet.

säger inte bibeln att man ska förlåta? Och ni kristna borde väl vara mest accepterande av detta då katolikerna spenderar gärna söndagarna efter gudstjänsten med lite övergrepp på små kids. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Nä ska låtsas att det var pastorn han spelade i serien som anklagas. då går jag inte miste om skadeglädjen

varför vill man aktivt leta efter möjlighet att var glad på någon annans bekostnad? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gött, helvete vad jag hatar den serien. Min syrra o morsa gillar den oxå, vilket gör att jag hatar den ännu mer. När jag var yngre o kom hem från skolan så satt syrran o glodde på det....fy fan asså


   
SvaraCitera
reben

trodde sånt va typiskt pastor grejor


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi:

varför vill man aktivt leta efter möjlighet att var glad på någon annans bekostnad? 

Det var skrivet som ett oseriöst skämt. Serien Sjunde Himmlen handlar om en amerikansk prästfamilj som är så genomkvävande moralkonservativ att tanken på att en av dess karaktärer kan ha brutit mot sina egna moralregler framkallar glädje eftersom det känns som ett avslöjande om hyckleriet hos den moral serien stödjer och därför som en seger över denna moral. Serien står för den amerikanska bibelbältesmoralism som betraktar alla former av sexualitet utanför äktenskapet som ett tecken på etisk-psykisk sjukdom. 


   
SvaraCitera
mynona

Fkpaw:
gött, helvete vad jag hatar den serien. Min syrra o morsa gillar den oxå, vilket gör att jag hatar den ännu mer. När jag var yngre o kom hem från skolan så satt syrran o glodde på det....fy fan asså

Den är ett fasansfullt exempel på amerikansk moralkonservatism. Jag minns ett avsnitt när hela familjen samlades för att övertyga äldsta dottern om hur fel det vore om hon hade sex innan äktenskapet; hur hennes bror allvarligt talade om hur mycket han ångrade att han hade förlorat oskulden före äktenskapet, och hur han brast i gråt av ångest vid tanken på att hans lillasyster skulle göra någonting så fruktansvärt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Den är ett fasansfullt exempel på amerikansk moralkonservatism. Jag minns ett avsnitt när hela familjen samlades för att övertyga äldsta dottern om hur fel det vore om hon hade sex innan äktenskapet; hur hennes bror allvarligt talade om hur mycket han ångrade att han hade förlorat oskulden före äktenskapet, och hur han brast i gråt av ångest vid tanken på att hans lillasyster skulle göra någonting så fruktansvärt. 

ja fy helvete :/ man måste vara helt jävla dum i huvudet för att gilla något så hjärndött.


   
SvaraCitera
mynona

Fkpaw:

ja fy helvete :/ man måste vara helt jävla dum i huvudet för att gilla något så hjärndött.

Det är vad man i USA kallar Moral majority


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är vad man i USA kallar Moral majority

det är riktigt läskigt, jag äcklas av hur folk tror så blint


   
SvaraCitera