Aviseringar
Rensa alla

Sjunde Himlen-Skådis I Trubbel 😮


mynona

Fkpaw:

det är riktigt läskigt, jag äcklas av hur folk tror så blint

USA är så 1800-talsmässigt vad gäller moral, men vad kan man vänta sig i ett land där kyrkorna sköter välfärden. Det är sådana serier som kan utöva dålig påverkan på tal om amerikanisering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Men margareta, var är herrens eviga förlåtelse?

Kudhos:

säger inte bibeln att man ska förlåta? Och ni kristna borde väl vara mest accepterande av detta då katolikerna spenderar gärna söndagarna efter gudstjänsten med lite övergrepp på små kids. 

Herren förlåter alla synder förutom hädelse mot den helige anden om den som syndat ångrar sig och ber om förlåtelse. Han och endast Han kan förlåta dessa avskyvärda handlingar.

Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bäst om han fick en kvarnsten hängd om halsen och sänktes i havets djup. Ve dig, värld, med dina förförelser. Förförelserna måste ju komma, men ve den människa genom vilken de kommer.

Matteusevangeliet 18:6-7

Katolska präster som begår övergrepp på barn är inte riktiga kristna. De är Satans hantlangare som klätt sig i prästerskrud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FörvånadLedsenTröttTardigTumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: gött

det tyckte nog inte småflickorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans-Peter: Katolska präster som begår övergrepp på barn är inte riktiga kristna. De är Satans hantlangare som klätt sig i prästerskrud.

"whatever you say, einstein"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:

det tyckte nog inte småflickorna

tror dem är glada för att han inte kommer undan med att ha gjort något sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det var skrivet som ett oseriöst skämt.

Jaha, då vet jag. Tolkade det ej så. 

mynona: Sjunde Himmlen handlar om en amerikansk prästfamilj

Jo, jag brukade kolla på det när jag var yngre. Kan inte relaterar till skadeglädjen (även skämtsam sådan) för att det går dåligt för något man ogillar. Öga för öga har aldrig varit min grej. Each to their own! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:

det tyckte nog inte småflickorna


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi: Jo, jag brukade kolla på det när jag var yngre. Kan inte relaterar till skadeglädjen (även skämtsam sådan) för att det går dåligt för något man ogillar. Öga för öga har aldrig varit min grej.

Uppfattar sådan etik som skadlig och ser denna uppfattning som berättigad med tanke på att de som har den inte nöjer sig med att själva uppträda enligt den utan vill tvinga den också på andra men ja, som du sade: 

Chibibbi: Each to their own!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:


lite som den scenen, fast du skjuter mig inte....jag e bulletproooof ply o du e snäll på insidan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:


lite som den scenen, fast du skjuter mig inte....jag e bulletproooof ply o du e snäll på insidan

vad innehöll den tredje citeringen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:

vad innehöll den tredje citeringen? 

ingenting eller en kopia av den här, råkade bara göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Uppfattar sådan etik som skadlig och ser denna uppfattning som berättigad med tanke på att de som har den inte nöjer sig med att själva uppträda enligt den utan vill tvinga den också på andra men ja, som du sade:

Förstår absolut om man känner så. Min personliga uppfattning är att bör undvika att agera eller rättfärdiga liknande negativ handling för att man anser att man har ett ädlare och bättre motiv. Jag tror du håller med om att vi inte behöver ha en längre diskussion om saken, men däremot ville jag kort bemöta i syfte att dela perspektiv. 


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi:

Förstår absolut om man känner så. Min personliga uppfattning är att bör undvika att agera eller rättfärdiga liknande negativ handling för att man anser att man har ett ädlare och bättre motiv. Jag tror du håller med om att vi inte behöver ha en längre diskussion om saken, men däremot ville jag kort bemöta i syfte att dela perspektiv. 

Jodå, jag förstår hur du menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gråter


   
SvaraCitera