Aviseringar
Rensa alla

Ska åka till danmark i höst


Ämnesstartare

Hej allihopa, jag ska åka till Danmark i höst med skolan och alla som ska följa med är över arton men det är inte jag. De flesta ska gå på krogen då, men nu undrar jag. Vad är det för åldersgränser i Danmark? och om det skulle vara 18, hur stor chans är det att de frågar efter leg?


   
Citera

Du kommer icke ha några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Du kommer icke ha några problem.

vad skönt[bigsmile]


   
SvaraCitera

På krogen är det 18, men i affärerna är det 16.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tofu:

På krogen är det 18, men i affärerna är det 16.

Jag kan nog smita in


   
SvaraCitera

Som Tofu skrev, på krogen är de 18 och i affärerna är det 16. Pubar kollar inte på samma sätt som klubbar. På vissa ställen är de ganska hårda.


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Jag kan nog smita in

De är inte så noga med att kontrollera den ändå. Några polare till mig lyckades beställa sprit på krogen när de var där trots att de bara var 15.


   
SvaraCitera

Tofu:

men i affärerna är det 16.

Ofta? Trodde det var 18 som gällde för att köpa starksprit i affärer.. [confused]


   
SvaraCitera

S3ON:

Ofta? Trodde det var 18 som gällde för att köpa starksprit i affärer.. [confused]

Det införs först vid årsskiftet.


   
SvaraCitera

ush..halvskåningar...


   
SvaraCitera

Tofu:

Det införs först vid årsskiftet.

Ok ok. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill inte sitta ensam på hotellrummet nämligen![sad]


   
SvaraCitera

Tog båten över frå göteborg till fredrikshamn i våras. Rolit men dyrt, 200knått för en hela wisky å 170 knått för ett lock päsa. Överäknat till svenska pengar alltså. Handla me svenska där blir inte billit så man tjänar lite på att växla på båten. Åldersgrännsen vet ja inte. Danskar e bra folk å prata me om man inte e tyken för då vänder dom en ryggen. De va billiare för 3 årsen då ett lock päsa kosta 90knått. Trevlig resa!


   
SvaraCitera

Man åker inte till Danmark för att tjäna pengar på sprit.[tard][tired]


   
SvaraCitera

vi var en grupp med tjejer som åkte till danmark och då var det inga problem att några av oss var under 18.. ja dvs 17 år.. inte 14-13-12 åringar


   
SvaraCitera