Aviseringar
Rensa alla

Ska åtalas, vad bör jag räkna med för straff?


Ämnesstartare

Jag ska nu i början utav Juli åtalas för fyra punkter.

Ringa Narkotikabrott, Misshandel, Stöld alternativt utpressning och skadegörelse. Vad bör jag räkna med för straff?
Detta är första gången jag åtalas, tidigare har jag levt på min ålder.

Vill gärna ha seriösa svar, någon som åtalats för liknande punkter samtidigt och kan berätta vilket straff ni fick?

Lägg märke till att jag är 16 år, så gå utifrån hur man straffar ungdomar.

Tack på förhand[cheers]


   
Citera

Hur illa var misshandeln, vad snodde du och vilken slags skadegörelse?

Ringa narkotika brott, misshandel max 4 år, resten lär ju mest ge böter med tanke på din ålder. Max 4 år och du kan komma ut efter 1/3 villkorligt, eller ännu tidigare med fotboja om du har tur. Btw, du borde rådgöra med en jurist och inte fuckinnnn ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor: 3 år äldre och mycket mognare? Du om någon är skitcool.

schism: Misshandeln var inte grov, någon enstaka smäll, det var mer ett slagsmål. Stölden var att jag tog 500 kr av en liten snorunge som frågade om braj, (idioten anmälde, ja). Skadegörelsen var en dum grej på en bil i fyllan.

Jo, jag ska snacka med min advokat nu någon dag framöver. Men tänkte bara få lite svar här först.

Tack för svaret schism[y]


   
SvaraCitera

Knappast fängelsepåföljd i och med att du är under 18.

För övrigt,

Image


   
SvaraCitera

LuleåSupport:

Lägg märke till att jag är 16 år, så gå utifrån hur man straffar ungdomar.

Ring en jurist.

Vad är du för någon luleånoob, hoppas skellefteå aik kommer och äger er. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas kan du ju alltid, Marklund;)


   
SvaraCitera

LuleåSupport:

schism: Misshandeln var inte grov, någon enstaka smäll, det var mer ett slagsmål. Stölden var att jag tog 500 kr av en liten snorunge som frågade om braj, (idioten anmälde, ja). Skadegörelsen var en dum grej på en bil i fyllan.

Aha men det låter inte så extremt, flera fängelseår är det nog inte att tala om. Men du borde fundera på att tona ner ditt svineri.

mediakatt:

Knappast fängelsepåföljd i och med att du är under 18.

Det kan bli ungdomsvård eller vadfan det heter tills att han fyllt 18 år och sedan fängelse men risken är nog inte så stor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo ungdomsvård, ptolva eller öppen.
Var medveten om att han menade det.

Eftersom dessa brotten inte är mina första finns det risk för det, socialen har ju också ett finger med i spelet där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur har dom skaffat bevis om allt det här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

hur har dom skaffat bevis om allt det här?

Dom har vittnen på skadegörelsen och misshandeln.

Stölden tror jag inte spelar någon vidare roll, snorungen får skylla sig själv om han väljer att ta droger liksom.

Narkotikabrottet är för eget bruk, har pissat och det gjorde utslag på cannabis.


   
SvaraCitera

Utvisning måst du räkna med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaså? Vart skulle jag utvisas? Till mitt hemland?? Oj just det det är ju Sverige! Idiot.....


   
SvaraCitera

ett par år


   
SvaraCitera

Det är nog lugna puckar.


   
SvaraCitera

Böter som max.


   
SvaraCitera