Aviseringar
Rensa alla

Ska bli pappa


Ämnesstartare

Hallå!!!
Hoppas verkligen att nån av er kan hjälpa migoch försöka visa mig hur man ska göra :/
jag är en 18 åring kille som hade sex med en tjej för ett tag sedan, helt plötsligt fick jag reda på att tjejen var gravid och att det var mitt barn [tard] jag känner mig verkligen förlamad för tjejen vägrar göra abort och påstår att vi två ska ta hand om barnet när hon föder det [sad] Hur ska jag göra? kan jag bara neka barnet och säga att det inte är mitt? elr blir jag tvungen att försörja barnet tills han fyller 18?? vill gärna ha svar utav nåra som också gått igenom sån sak snälla [blush]


   
Citera

Varning!
Möjligt troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaa tack då -.-


   
SvaraCitera

chachacha:

kan jag bara neka barnet och säga att det inte är mitt?

Dessvärre kan tjejen ifall hon vill tvinga dig med hjälp av polisen, ta ett faderstest.

chachacha:

elr blir jag tvungen att försörja barnet tills han fyller 18??

Ifall du inte vill vara med och uppfostra det så blir du fortfarande dock skyldig att betala underhåll tills barnet fyllt 18 jo.

chachacha:

Hur ska jag göra?

Leva med det. Det enda du egentligen kan göra i det här läget är att fortsätta försöka få henne att göra abort, utsätta henne för en mild olycka så hon får missfall, eller hoppas på att hon får missfall.

Detta om du inte lyckas ändra i lagen, vilket inte nånsin lär ske i vårt kvinnorättsstyrda land.

Du kan också alltid fly landet och så att säga "försvinna", men det verkar kanske lite drastiskt.

Sorry to be the one to say it boy, but you're fucked. [sad]


   
SvaraCitera

Myksa:

Varning!
Möjligt troll.

Även om så, då tråden inte lollar sig utan har ett realistiskt problem, lär den inte raderas utan kommer finnas kvar i arkivet för den som hamnar i samma sits och söker efter svar. [no-no]


   
SvaraCitera

Du får betala underhåll varenda månad tills dess att barnet fyllt 20. Det finns två val men först och främst så ser du till att kräva ett faderskapstest. Är du pappan till barnet så 1. Ta ditt ansvar 2. Ta inte ditt ansvar.

Och nu har du förhoppningsvis lärt dig en läxa och den läxan är 1. Se till att alltid knulla engångsligg med skydd för du vet väl att världen kryllar av lömska horor som lurar till sig barn.


   
SvaraCitera

Ta livet av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Sorry to be the one to say it boy, but you're fucked.

så det ENDA jag kan göra är att övertyga henne om att göra abort? alltså övertyga henne om att rädda mitt liv [tard]?? Jag känner henne inte ens så jättebra [sad] tänk att ens liv kan förstöras med en gångsex för helvete!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EGOGIRL:

Ta ditt ansvar 2. Ta inte ditt ansvar.

att inte ta sitt ansvar men ändå betala underhåll är att ta sitt ansvar [cry]


   
SvaraCitera

Tycker att du ska kontakta någon vuxen person och sedan därifrån ta reda på vad dina alternativ är. Ungdomar.se kommer nog ej att komma med vettiga svar som kommer hjälpa dig.


   
SvaraCitera

chachacha:

att inte ta sitt ansvar men ändå betala underhåll är att ta sitt ansvar [cry]

Ansvar? På vilket sätt är det ansvar? Du tvingas till detta, tvivlar på att du skulle betala om det var ett fritt val. Du tar ifrån ditt barn sin biologiska pappa så ansvar kan jag inte säga att det heter, tycker ordet fegis samt omogen passar in bättre.


   
SvaraCitera

neka att barnet är ditt o vägra faderskapstestet[cute] och du ska ju verkligen inte hjäpla henne ta hand om det då hon verkar psyko pga:

chachacha:

och påstår att vi två ska ta hand om barnet när hon föder det [sad]


   
SvaraCitera

EGOGIRL:

Du får betala underhåll varenda månad tills dess att barnet fyllt 20.

Låter konstigt... Då är han försörjningsskyldig längre än hon är, om ungen inte går i skolan till 20 års ålder.


   
SvaraCitera

sucks to be you
stå ditt kast


   
SvaraCitera

Stringburka:

Låter konstigt... Då är han försörjningsskyldig längre än hon är, om ungen inte går i skolan till 20 års ålder.

Det var det jag menade, man får ju underhållet om man pluggar tills det året(?) man fyller tjugo


   
SvaraCitera