Aviseringar
Rensa alla

Ska bli pappa


EGOGIRL:

Det var det jag menade, man får ju underhållet om man pluggar tills det året(?) man fyller tjugo

ah ok, låter som att det stämmer ja 🙂

Till OP: Känner med dig, grabben. Jävligt jobbigt läge och jag hoppas hon tar sitt förnuft till fånga, om inte annat för din och ungens skull.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

stå ditt kast


   
SvaraCitera

EGOGIRL:

) man fyller tjugo

21*

Tycker du ska se till att slynan får missfall. Vidrigt av henne att kräva att du ska betala för ungen när hon är den enda som vill ha den.

Jonnybravo91:

Dessvärre kan tjejen ifall hon vill tvinga dig med hjälp av polisen, ta ett faderstest.

Källa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chachacha:

jag känner mig verkligen förlamad för tjejen vägrar göra abort och påstår att vi två ska ta hand om barnet när hon föder det

You just got spermjacked! [bigcheers]

chachacha:

elr blir jag tvungen att försörja barnet tills han fyller 18??

Yepp.

chachacha:

vill gärna ha svar utav nåra som också gått igenom sån sak snälla

Har inte gått igenom det själv men man känner ju folk som har och har lite koll på det.

Tyvärr är du rätt körd just nu. Det här är en tjej som enbart tänker på sig själv i det här fallet. Hon skiter fullständigt i dig och barnet.

Det är dock inte så mycket du kan göra. Det är här som vi killar alltid kommer att ligga i underläge. Kondom är det som gäller vettu och nu har du satt dig i den sitsen och får lida av konsekvenserna av det.

Annars:


   
SvaraCitera

orätvist, jag önskar jag vore du

en unge skulle ge mitt liv lite mening

och du ska ta hand om ungen!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

sucks to be you


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papa Doc:

Källa?

Läste nyligen om detta på rättskunskapen. Är det inte självklart vem som är fadern kan man tvingas till ett faderskapstest. Visar det sig att han är fadern blir han underhållsskyldig.
​ http://www.socfamratt.se/fragorasvar/faderskap/347-kan-min-sambo-nekas-ett-faderskaps​test ´

Asså inte samma situation osv men yes "familjerätten kan ta initiativ till en provtagning om de anser att det råder en osäkerhet vem som är pappa till barnet." Vilket det gör om hon säger ja och han säger nej.


   
SvaraCitera

tycker du skall vara lite glad, du får ju åtminstonde knulla[sad][blush]


   
SvaraCitera

Nirr:

"familjerätten kan ta initiativ till en provtagning om de anser att det råder en osäkerhet vem som är pappa till barnet."

men betyder det verkligigen att man är skyldig att ställa upp på det? eller att det är straffbart att vägra?

(ej ifrågasättande egentligen, bara nyfiken)


   
SvaraCitera

chachacha:

Hur ska jag göra?

Vaddå vad ska du göra? Att du ens behöver fråga, du ska ställa upp för henne, du har själv ställt till det.

chachacha:

vägrar göra abort

Försökte du tvinga henne till abort?

chachacha:

kan jag bara neka barnet och säga att det inte är mitt

Du kommer ju att bli en strålande pappa, [y]
fattar inte ens vad hon ska med dig till.

chachacha:

vi två ska ta hand om barnet när hon föder de

chachacha:

blir jag tvungen att försörja barnet tills han fyller 18??

Hon kan inte tvinga dig att ta hand om barnet men du kommer kanske få göra ett test om du påstår att barnet inte är ditt och du kommer antagligen få betala underhåll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men betyder det verkligigen att man är skyldig att ställa upp på det?

Orkade ej kopiera in massor men här står allt man måste veta: https://lagen.nu/1949:381


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett barn borde kanske inte växa upp under sådana omständigheter, har man en mamma och pappa i livet bör man få ha rätt till dem båda. Ekonomin kan också vara ett stort problem. Det är synd att inte killar kan ta p-piller, då skulle de inte kunna skylla ifrån sig hela tiden. Använd kondom?? Varför är det så svårt för en del unga män att förstå att de kan göra en tjej gravid om de har sex EN enda gång utan kondom/annat skydd. Men tyvärr, alla får undervisning i hur barn blir till och då får man stå sitt kast om man inte använt kondom, som ju faktiskt är mycket säkert om man lärt sig använda en. Tycker absolut att din tillfälliga flamma borde tänka över sitt beslut, för barnets skull. Men gentemot dig har jag ingen som helst förståelse, du vill bara slippa undan ditt ansvar.


   
SvaraCitera

Använd kondom din idiot! [mad]


   
SvaraCitera

bästa vore ju att ni tillsammans pratar och löser det här, om hon vill ha kvar barnet så får ni faktist ge förhållandet en ärlig chans.. funkar inte det så är det bäst för barn under tre år att vara i detta fall "mamman" dagligen men att pappan får träffa barnet väldigt ofta, efter tre år ålder kan man börja ha barnet varannan vecka eller enligt eran överänskommelse.
vill du vara en totallt asshole så ligger ersättning på ca 1243:- i månaden till mamman i underhåll


   
SvaraCitera

ah men gött å se ngn annan bli ägd mer än mig!! höhöhö


   
SvaraCitera