Aviseringar
Rensa alla

Ska börja töja örat


Ämnesstartare

Jag har precis börjat töja och funderade bara på om det är någonting speciellt jag ska tänka på? hur snabbt kan jag gå fram och när jag kan byta till större smycke. Hur ofta ska det rengöras och vad gör man när/om det varar? (vet att det finns trådar, men det känns bättre att få svar på alla sina frågor på en gång, i sammanhängande meningar :p)

Såhär ser det ut nu. Det är jättefjompigt ^^ Tudelu!
(bilden är suddig för jag har bara en kass mobilkamera [sad] )

Bild001.jpg


   
Citera

Är det inte lite ute att göra det nu? Liksom, alla har redan gjort det.


   
SvaraCitera

Dessutom är det inte ens snyggt. Ganska osexigt egentligen.

Men; ta det lugnt så det inte spricker, det gjorde det på en tjejkompis även om hon tog det rätt lugnt. Tryck inte i grejen osv. Tvätta det så ofta du kan.


   
SvaraCitera

Lyssna inte på BLODÅRA!

Tänk på att inte gå för snabbt, 1-2mm per månad är att rekommendera, men det går att göra det snabbare.
Gör inte mer än du skulle kunna tänka dig att leva med för resten av ditt liv (det kommer troligtvis växa ihop, men risken finns att det inte gör det).

Jag började att töja 1-3mm per månad, men sen gick det snabbare fram efter jag kommit till lite under 10mm. Tänk på att det inte ska göra jätte ont, det kan spänna lite, men det ska inte göra ont när du byter smycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Är det inte lite ute att göra det nu? Liksom, alla har redan gjort det.

BLODÅDRA:

Dessutom är det inte ens snyggt. Ganska osexigt egentligen.

Dunno, jag gör det för att jag har velat det länge och tycker det är snyggt mest.

BLODÅDRA:

Men; ta det lugnt så det inte spricker, det gjorde det på en tjejkompis även om hon tog det rätt lugnt. Tryck inte i grejen osv. Tvätta det så ofta du kan.

Åkej, yus yus!


   
SvaraCitera

Kablash__:

Jag började att töja 1-3mm per månad,

[surprised]
Jag tog ifrån 1.6 - 6 på 4 dagar och hade inga problem.


   
SvaraCitera

Ser jävligt fult ut enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tänk på att inte gå för snabbt, 1-2mm per månad är att rekommendera, men det går att göra det snabbare.
Gör inte mer än du skulle kunna tänka dig att leva med för resten av ditt liv (det kommer troligtvis växa ihop, men risken finns att det inte gör det).

Okej! Har tänkt att ha 4 eller 6 mm högst, större blir nog inte snyggt på mig. 1-2 mm per månad låter helt rimligt då!

Kablash__:

Jag började att töja 1-3mm per månad, men sen gick det snabbare fram efter jag kommit till lite under 10mm. Tänk på att det inte ska göra jätte ont, det kan spänna lite, men det ska inte göra ont när du byter smycke.

Dåså. Har fått in halva smycket idag. Hålet var redan lite töjt efter att jag haft tunga örhängen, fastnat med dem osv så det var ju en bra början :p Men ok! Jo, ont gör det inte 🙂


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

[surprised]
Jag tog ifrån 1.6 - 6 på 4 dagar och hade inga problem.

Haha, men det är självklart från person till person ^^ Det är ju bara riktlinjer för att vara på den säkra sidan ^^ Hur stor har du nu?

misfits:

Okej! Har tänkt att ha 4 eller 6 mm högst, större blir nog inte snyggt på mig. 1-2 mm per månad låter helt rimligt då!

Ah okej, då kommer den med största sannolikhet att växa ihop helt om du vill det ^^

misfits:

Dåså. Har fått in halva smycket idag. Hålet var redan lite töjt efter att jag haft tunga örhängen, fastnat med dem osv så det var ju en bra början :p Men ok! Jo, ont gör det inte 🙂

Okej, då är det bara att tuta och köra! De som säger att det är fult har fel! :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför river du inte bara bort hela örat så får du ett jättestort hål i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

varför river du inte bara bort hela örat så får du ett jättestort hål i huvudet

Det hade ju vart osexigt :0

Kablash__:

Okej, då är det bara att tuta och köra! De som säger att det är fult har fel! :>

Ptja, ärligt talat, om man själv tycker att det är fint så spelar det väl ingen roll vad random människor på internet tycker? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Det är ju bara riktlinjer för att vara på den säkra sidan ^^

Jo det är sant.

Kablash__:

Hur stor har du nu?

Jag töjde upp till 10 sen ner till 4 och nu har jag 8.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Lyssna inte på BLODÅRA!

Lyssna inte på Kablash_ [rolleyes]


   
SvaraCitera

misfits:

Ptja, ärligt talat, om man själv tycker att det är fint så spelar det väl ingen roll vad random människor på internet tycker? [rolleyes]

Iof sant! :>

DeathOrGlory:

Jag töjde upp till 10 sen ner till 4 och nu har jag 8.

Ahh, lame att krympa :< Men snart är den nog på 10 igen!


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Lyssna inte på Kablash_ [rolleyes]

Joho. :<


   
SvaraCitera