Aviseringar
Rensa alla

Ska de båda blocken ignorera Sverigedemokraterna?


Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

sen när dog livets ord och barnfamiljer?

Barnfamiljer är långt ifrån alla KD-sympatisörer och Livets Ord vet jag inte om de har förmåga att rösta i allmäna val som inte är välsignade av Runar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Livets Ord

känner flera frikyrkofjantar, samtliga röstar på kristdemokraterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

känner flera frikyrkofjantar, samtliga röstar på kristdemokraterna

Sen är frikyrkoherdarna en ganska begränsad minoritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Sen är frikyrkoherdarna en ganska begränsad minoritet.

men en lojal flock som är ganska konsekventa på vad dom röstar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

men en lojal flock som är ganska konsekventa på vad dom röstar

Dock är de inte ens 1% av röstberättiga i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu förstod jag,

Jag tror inte att partierna kan ignonera dem eftersom att de (sd) kommer att vara med och bestämma/ rösta i riksdagen, de kommer också finnas med i utskotten. Men om majoriteten tycker något annat än SD då kanske det blir lite så ändå, att Sd blir ignonerade [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Dock är de inte ens 1% av röstberättiga i sverige.

har jag sagt det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

har jag sagt det?

Du har mest sagt att KDs väljare är en "lojal flock", men inte lyckas måla upp så många av deras väljargrupper som är lojala. Du får gärna jämföra deras siffror före och efter Alf också, så ser du att KD inte är så lojala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Du får gärna jämföra deras siffror före och efter Alf också, så ser du att KD inte är så lojala.

alf var populär, säger bara att när det väl röstas så röstar många kd:are. det är väldigt lätt o säga: jag tänker rösta på vänstern i en telefon, men många på vänstern pallar inte rösta o samma utsträckning som kd:are osv. föga förvånansvärt att högern röstskolkar minst osv


   
SvaraCitera

Det låter på partierna som att dom inte vill samarbeta. När KD åkt ur riksdagen och Centern minskat kraftigt kommer det låta annorlunda. Sverigedemokraternas 5-7% kommer få stor betydelse.

Röst på Sverigedemokraterna. Vår politik gynnar alla.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Tycker du att det borde bli såhär?

Absolut.


   
SvaraCitera

Jag har svårt att se att Folkpartiet stannar i alliansen om Moderaterna bjuder in SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Bara för att SD kommer in i riksdagen betyder inte detta att SD blir vågmästare. Det finns ett exempel från en kommun, minns ej vilken, där följande partier bildade ett sammarbete, Just för att stänga ute SD.

Skåne. Femklövern kallas det, mp, m, c, fp, kd samarbetar där. Vi hade en sexklöver i boden och kalix nyligen, mp, m, c, fp, kd, och vp, tänk vad folk gör för att krossa sossarna.

Stefan:

Röst på Sverigedemokraterna. Vår politik gynnar alla.

Reklam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Jag har svårt att se att Folkpartiet stannar i alliansen om Moderaterna bjuder in SD.

Och det har ju inte hänt förut 😉

Men visst FP är Sveriges mest invandringsvänliga parti så det kommer bli problem där.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Skåne. Femklövern kallas det, mp, m, c, fp, kd samarbetar där. Vi hade en sexklöver i boden och kalix nyligen, mp, m, c, fp, kd, och vp, tänk vad folk gör för att krossa sossarna.

Ännu tydligare exempel.

Tror du det kommer hända i riksdagen?


   
SvaraCitera