Aviseringar
Rensa alla

Ska det vara om att stänga simhallen för män?


Ämnesstartare

Jag såg på debatt ikväll att de debatterade om det skulle vara fler tider för BARA kvinnor i simhallarna. Vad tycker ni om detta? Säg gärna om varför du tycker som du gör 🙂 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Är säker på att man kan kompromissa så att alla får liten del utav sitt. Om man ogillar att bada bland annat än sitt eget kön, så kanske man kan hålla vissa tider just för dessa. Eller om det är ett stort badhus så kan man ordna olika avdelningar. Eller, olika badhus om det är större städer. Hursomhelst så är mitt tycke att det skall hållas relativt lika i sådana fall och inte låta det bli en obalans gällande utbud beroende på kön.


   
SvaraCitera

Xuzkie:
Är säker på att man kan kompromissa så att alla får liten del utav sitt. Om man ogillar att bada bland annat än sitt eget kön, så kanske man kan hålla vissa tider just för dessa. Eller om det är ett stort badhus så kan man ordna olika avdelningar. Eller, olika badhus om det är större städer. Hursomhelst så är mitt tycke att det skall hållas relativt lika i sådana fall och inte låta det bli en obalans gällande utbud beroende på kön.

+3

Jag håller helt med. 
Det ska då vara på lika villkor. 


   
SvaraCitera
mynona

Axelinaaas: Nej

Jag tycker inte att Irans könsapartheid är ett föredöme. 


   
SvaraCitera

Så ska de stänga för kvinnor vid vissa tider också då?
Jag finner detta löjligt. Om man inte kan leva i samspel med samma ras utav den art vi tillhör så är personen inte anpassad efter varken vår natur eller det samhälle vi idag lever i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag själv anser att det vore hyggligt om alla kunde vilja vistas tillsammans oavsett. Men har förståelse till vafför vissa känner obekvämhet eller utav annan anledning... Och något utav de bättre alternativ vore att tillgodose detta istället för att personer avböjer ifrån att göra vad dom faktiskt vill, i detta fall gällande badning...

Kanske är det större än specifikationer. Just därför. Men vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska det vara om..? Förstår inte frågan :s försöker inte vara rolig eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha, nånting sexister kommit på. Nej självfallet inte, varför skulle man institutionalisera förtryck på det viset? I ett modernt samhälle hahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men det är ungefär som nån dokumentär jag såg som ung.. Barn tilläts inte umgås med varandra för att de var israeler/palestinier. Jag tyckte det var efterblivet då och jag tycker det är efterblivet nu, men det är i den riktningen världen är på väg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså min hjärna exploderar av hur äckligt efterblivet vårt samhälle håller på att bli *ser på debatt*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Television..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va, varför? Känner de sig uttittade vanligtvis eller som potentiella våldtäktsoffer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nvm i see...

Men nej. Alternativt att de bygger ett eget badhus där män ej välkomnas.


   
SvaraCitera

S3ON:
Men nej. Alternativt att de bygger ett eget badhus där män ej välkomnas.

Ska det då finnas ett där inte kvinnor är välkomna? 


   
SvaraCitera

Men jag tycker nej.
Annat känns sexistiskt och diskriminerande.
Om jämställdhet och jämlikhet går åt rätt håll ska man väll kunna leva i samspel med varandra, utan fokus på könstillhörighet osv.


   
SvaraCitera