Aviseringar
Rensa alla

Ska det vara om att stänga simhallen för män?


Ämnesstartare

Tickstart:
Ska det vara om..? Förstår inte frågan :s försöker inte vara rolig eller nåt

Jah menade ofc ok 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Ska det då finnas ett där inte kvinnor är välkomna? 

"Ska"? Är upp till människor själva att bestämma om anser jag, sålänge det ej drabbar de som vill bada tsm med andra kön. Dvs, ja. De är tillåtna att gå ihop och bygga egna badhus enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wait what? Varför skulle det finnas det? Är det feministerna som varit i farten igen? I sådana fall ska vi väll ha speciella tider för män också? 

Tycker ärligt talat att det låter som ett väldigt töntigt förslag. Det behövs absolut inte!


   
SvaraCitera
reben

nä d tkr jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omklädningsrummen är redan separerade så allt de behöver göra är att sätta ett plexiglas rakt över poolen. Hoppas det inte kommer kännas konstigt.


   
SvaraCitera

Nej!
Fast det är väl egentligen bara att säga att man identifierar sig som kvinna så släpper de väl in en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Nej!
Fast det är väl egentligen bara att säga att man identifierar sig som kvinna så släpper de väl in en?

jo exakt min tanke också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

progressiviteten kommer tillbaks och biter dem i röven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

systemet kollapsar in på sig själv, eller vad man säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet med mångkultur och islamisering i ett nötskal. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

BUMPPP
Som alla vet by now har jag ju så jävla knasiga sovtider och hejåhålivetiettnötskal så jag läste ett tag och hittade denna. Jag har tidigare tyckt att det är bra med skilda badtider då kvinnor som känner sig hotade av män pga erfarenheter av deras våld, vilket jag fortfarande tycker - men jag tycker också att det är jättesuperviktigt att vi inte ger efter för krafter som vill ta oss  till ett samhälle som präglas av ännu mindre jämlikhet än nu och skulle resultera i ännu fler övergrepp. Men detta kommer ju att gå ut över kvinnor som inte annars får bada pga antingen sin egen eller andras övertygelse.  

http://www.sydsvenskan.se/opinion/heidi-avellan/stoppa-forortens-vaktarrad/


   
SvaraCitera
mens
 mens

Blir även så provocerad över hur förhållandevis privilegierade religiösa kvinnor stöttar dessa krafter genom att sopa dessa problem under mattan bara för att det inte drabbar dem. Detta gäller självklart även folk som inte behöver bo i förorten och därmed inte behöver möta ett segregerat samhälle. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle män vara mer våldsamma på badhus än i övriga samhället?? 

Skall vi dela upp landet i 2 delar eller? En manlig sida och en kvinnlig... Snacka om att göra skillnad på kön..

Blanda intin mäns våld mot kvinnor i detta för det är ej vad det handlar om. Det handlar om religion, samhället skall bibehålla religionsfrihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessa människor är som sagt välkomna att bygga egna könsfördelade badhus enligt mig, men inte applicera regler på befintliga.


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:
Varför skulle män vara mer våldsamma på badhus än i övriga samhället?? 

Skall vi dela upp landet i 2 delar eller? En manlig sida och en kvinnlig... Snacka om att göra skillnad på kön..

Blanda intin mäns våld mot kvinnor i detta för det är ej vad det handlar om. Det handlar om religion, samhället skall bibehålla religionsfrihet.

Att vara i en avklädd situation med män, som också är avklädda, är nog långt mer skrämmande än att se dem på bussen om man blivit utsatt.
Det kommer alltid finnas män som finner det okej att stirra och vara närgångna när det finns lättklädda kvinnor i närheten. Visst finns det kvinnor som beter sig på samma sätt mot män men det är ingen del i en samhällsstruktur och händer inte alls i samma utsträckning.

Religionsfrihet betyder att man har rätt att utöva sin religion, vilket man såklart ska ha - men inte när det påverkar samhället.


   
SvaraCitera