Aviseringar
Rensa alla

Ska du inte betala?


Ämnesstartare

Varför kan inte hon sofia bjuda på bion istället?
JÄMNSTÄLLDHET MELLAN KÖNEN VA DE VÄLL! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Såvida det inte är bestämt redan från början att han ska bjuda så gör han inget fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rocket:

Såklart så ska killen betala

Varför svarade du nej isf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marco C:

Såvida det inte är bestämt redan från början att han ska bjuda så gör han inget fel.

Exakt då är de en annan femma...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag lovar du e säkert tjejen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Varför svarade du nej isf?

Jag är annorlunda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Nej (Tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Modermodemet:

Om han vill få nått så: ja.
Rent politiskt sett: nej.

skulle tyckt lite "hm oki?" om de vore första dejten.. fast om jag, som sagt, verkligen gillade honom så skulle ja nog inte tycka så mycket ^^


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Men också.

Gryphon:

Beror helt på om han vill få fitta eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rocket:

Såklart så ska killen betala

Varför röstade du på Nej då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Varför svarade du nej isf?

om jag ska vara ärlig så trök jag fel[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Ja (Tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Alltså det där med att killen ska betala tycker jag är så himla töntigt. Jag fattar inte att man som tjej vill att någon annan ska bjuda en på det viset.

Vi lever på 2000 talet och det finns inget som säger att killar ska bjuda eller över huvud taget ha mer pengar än tjejer. Alla kan gott betala för dem själva.

Sen om man är ett par och känner varandra bättre, då kan man väl börja bjuda varandra på saker.


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Handlar ju inte om det...

Jo på sätt och vis gör det ju det, för problemet som uppstår är ju inte nödvändigtvis om personen är en "gentleman" och betalar skiten. Även om det är själva traditionen med att mannen betalar som jag antar att är syftet med tråden. Skulle ju dra mig för att vara så småsint över pengar på en dejt rent av anledningen av att det skulle ge ett ganska dåligt intryck av mig för personen jag dejtade.

Men jag antar att det inte direkt var syftet med tråden, men frågeställningen var ju som den var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan, råkade röste fel. >-<;


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Alltså det där med att killen ska betala tycker jag är så himla töntigt. Jag fattar inte att man som tjej vill att någon annan ska bjuda en på det viset.

Precis de är ju ömsesidigt liksom... båda vill träffa varandra. Sedan om hon tex inte har pengar eller något så spelar de ju egentligen ingen roll men inget som man ska ta förgivet enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Fan, råkade röste fel. >-<;

ja såg det [sad]


   
SvaraCitera